عنوان فارسی مقاله:اثرات اخبار جعلی بر اعتماد مصرف کنندگان به برند: یک مطالعه اکتشافی در زمینه امنیت غذایی
چکیده
هدف این مطالعه بررسی اثرات اخبار جعلی بر اعتماد مصرف کنندگان به برند در زمینه امنیت غذایی است. نقطه شروع تحقیق ما این یافته است که مسائل مربوط به امنیت غذایی بدون مشارکت شرکتهای چند ملیتی مواد غذایی قابل حل نیست. کارایی مداخله آنها به ظرفیت آنها برای ایجاد و حفظ اعتماد به برندشان با وجود اخبار جعلی متعدد که جریان اطلاعات را آلوده میکند بستگی دارد. آیا اعتماد برند به اخبار جعلی حساس است؟ در برخی موارد، انتشار اخبار جعلی در رسانههای جمعی و رسانههای اجتماعی بر شرکتهای مواد غذایی تأثیر منفی میگذارد. در موارد دیگر، اعتماد مصرف کنندگان نسبتاً بدون تغییر باقی میماند. این واکنشهای دوسوگرا به ما دلیل خوبی میدهد تا ارزیابی کنیم که آیا قرار گرفتن مصرفکنندگان در معرض اخبار جعلی منفی بر اعتماد آنها به برندهای بینالمللی مواد غذایی تأثیر میگذارد. با استفاده از یک طرح تحقیق پیشآزمون-پسآزمون یک گروهی، دریافتیم که اثرات اخبار جعلی بر اعتماد مشتریان به برند عمدتاً منفی است، اما در موارد معدودی، این اثرات میتوانند خنثی یا مثبت باشند. این نتایج میتواند برای محققان روابط عمومی و بازاریابی و متخصصان علاقه مند به پدیدههای اخبار جعلی و اعتماد به برند مفید باشد زیرا آنها تهدید واقعی اخبار جعلی را برای شرکتهای مواد غذایی چند ملیتی نشان میدهند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.