اثرات اخبار جعلی بر اعتماد مصرف کنندگان به برند: یک مطالعه اکتشافی در زمینه امنیت غذایی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27

تعداد کلمات : 8000

مجله : Romanian Journal of Communication and Public Relations

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
20 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2745 بازدید
79,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اثرات اخبار جعلی بر اعتماد مصرف کنندگان به برند: یک مطالعه اکتشافی در زمینه امنیت غذایی

چکیده

 هدف این مطالعه بررسی اثرات اخبار جعلی بر اعتماد مصرف کنندگان به برند در زمینه امنیت غذایی است. نقطه شروع تحقیق ما این یافته است که مسائل مربوط به امنیت غذایی بدون مشارکت شرکت‌های چند ملیتی مواد غذایی قابل حل نیست. کارایی مداخله آنها به ظرفیت آنها برای ایجاد و حفظ اعتماد به برندشان با وجود اخبار جعلی متعدد که جریان اطلاعات را آلوده می‌کند بستگی دارد. آیا اعتماد برند به اخبار جعلی حساس است؟ در برخی موارد، انتشار اخبار جعلی در رسانه‌های جمعی و رسانه‌های اجتماعی بر شرکت‌های مواد غذایی تأثیر منفی می‌گذارد. در موارد دیگر، اعتماد مصرف کنندگان نسبتاً بدون تغییر باقی می‌ماند. این واکنش‌های دوسوگرا به ما دلیل خوبی می‌دهد تا ارزیابی کنیم که آیا قرار گرفتن مصرف‌کنندگان در معرض اخبار جعلی منفی بر اعتماد آنها به برندهای بین‌المللی مواد غذایی تأثیر می‌گذارد. با استفاده از یک طرح تحقیق پیش‌آزمون-پس‌آزمون یک گروهی، دریافتیم که اثرات اخبار جعلی بر اعتماد مشتریان به برند عمدتاً منفی است، اما در موارد معدودی، این اثرات می‌توانند خنثی یا مثبت باشند. این نتایج می‌تواند برای محققان روابط عمومی و بازاریابی و متخصصان علاقه مند به پدیده‌های اخبار جعلی و اعتماد به برند مفید باشد زیرا آنها تهدید واقعی اخبار جعلی را برای شرکت‌های مواد غذایی چند ملیتی نشان می‌دهند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Effects of Fake News on Consumers’ Brand Trust

 

Abstract

 The aim of this study is to explore the effects of fake news on consumers’ brand trust in the food security context. The starting point of our research is the finding that issues related to food security cannot be addressed without the contribution of multinational food corporations. The efficiency of their intervention depends on their capacity to build and preserve their brand trust despite the multifarious fake news stories that contaminate the information flow. Is brand trust sensitive to fake news? In some cases, the spread of fake news in mass media and social media negatively affects food companies. In other cases, consumers’ trust remains relatively unchanged. These ambivalent reactions give us good reason to assess whether consumers’ exposure to negative fake news influences their trust in international food brands. Using a one-group pretest–posttest research design, we found that the effects of fake news on consumers’ brand trust are predominantly negative, but in a few cases, these effects can be neutral or positive. These results could be useful for PR and marketing researchers and professionals interested in fake news phenomena and brand trust because they shed light on the real threat fake news represents for multinational food companies.