عنوان فارسی مقاله:ایجاد مهارت مؤثر کار تیمی از طریق یادگیری ترکیبی در مؤسسات سه گانه ی مالزی
چکیده
بسیاری از کارفرمایان مالزیایی روشهای تدریس مورد استفاده در مؤسسات آموزش عالی را مورد انتقاد قرار میدهند، چرا که بسیار تئوریکی و آزمون مدار هستند (شاه، ۲۰۰۸). بنابراین در آموزش دانشجویان برای رفع نیازهای محیط کار ناکام میمانند. یکی از این نیازها مهارت فعالیت تیمی میباشد که عدم وجود آن بقای یک شرکت در محیط رقابتی تجارت جهانی را به خطر میاندازد. یادگیری الکترونیک به عنوان ابزاری شناخته میشود که در اختیار هر عضوی قرار میگیرد تا به نحوی مساوی با دیگران در بحث مشارکت نماید، یادگیری عمیقتر خود را ارتقا دهد و همین طور این ابزار یادگیری مشارکتی را امکان پذیر میسازد (مورفی، ۲۰۰۴، وانگ و وو، ۲۰۰۷). بنابراین اغلب نهاد های وابسته به دانشگاه تشویق میشوند از این فناوری مکمل با یادگیری کلاسی خود استفاده کنند، این وضعیت به ایجاد یادگیری ترکیبی منجر میشود که تجارب جدیدی را در رابطه با ایجاد فعالیت تیمی کمک میکند. بر اساس چارچوب نظریه شناختی این روش آموزش (بیگس، ۱۹۹۹)، یک مطالعه موری کیفی توسعه یافت. این مطالعه از نزدیک نحوهی توسعه مهارت کاری مؤثر تیمی در گروههای کوچک در بین دانشجویانی بررسی کرد که به روش ترکیبی فعالیت میکنند. یافتههای این مطالعه بسیار امیدوار کننده بودند. چرا که هر گروه برای تکمیل تکالیف خود چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری به شکل یک تیم فعالیت میکردند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.