نتیجه ی کار خوب، احساس خوب است؟ باور های ارزش آفرینی اجتماعی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 41

تعداد کلمات : 14000

مجله : Journal of Business Ethics

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
15 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1780 بازدید
34,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:نتیجه ی کار خوب، احساس خوب است؟ باور های ارزش آفرینی اجتماعی کار آفرینان و بهزیستی مرتبط با کار

 چکیده  

کارآفرینان با اهداف اجتماعی، با چالش‌های مختلفی روبرو هستند: بینش‌ها و دیدگاه‌های مربوط به شیوه‌ی تجربه و درک کار توسط کار آفرینان، ناشناخته و به صورت یک جعبه‌ی سیاه باقی مانده است. با استناد به هویت، حفاظت از منابع و نظریه‌های تناسب فرد- سازمان، این مطالعه به بررسی این موضوع می‌پردازد که ارتباط باورهای ارزش آفرینی اجتماعی کارکنان با بهزیستی مرتبط با کار چیست (رضایت شغلی، تعامل و مشارکت کاری و عدم فرسودگی شغلی) و نیز به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه این فرایند می‌تواند تحت تأثیر مسائل و نگرانی‌های اجتماعی مربوط به خیر عمومی و منافع مشترک قرار گیرد. با استفاده از داده‌های مربوط به اطلس ارزش عمومی آلمان ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ و اطلس ارزش عمومی سوییس ۲۰۱۷، یک طرح سه مطالعه‌ای به تحلیل سه نمونه از کار آفرینان در آلمان و سوییس می‌پردازد. مطالعه‌ی ۱ نشان می‌دهد که کار آفرینان رضایت شغلی بالاتر را در زمانی که بر این باورند که سازمانشان ارزش آفرینی می‌کند گزارش می‌کند. مطالعه‌ی ۲ نشان می‌دهد که این باورها ارتباط منفی با فرسودگی شغلی دارند. ادراک کارآفرینان از داشتن کار معنی دار و مهم، تعدیل کننده‌ی این رابطه است. مطالعه‌ی ۳، با نشان دادن این که حس معنی داری کار تعدیل کننده‌ی رابطه‌ی بین باورهای ارزش افرینی اجتماعی و تعامل کار است و این که این نقش واسطه‌ای، در میان کارافرینان با مسائل اجتماعی قوی است، تأیید می‌کند. بنابراین، این تحقیق، یک مسیر مهم و حیاتی را شناسایی کرده است- یعنی میزان تجربه‌ی کارافرینان از فعالیت‌های کاری به عنوان فعالیت‌های مهم و شخصی- که باورهای ارزش آفرینی اجتماعی را به بهبود بهزیستی مرتبط با کار و نیز شیوه‌ی تغییر این فرایند با گرایشات و جهت گیری های شخصی که خیر عمومی و منافع عام را در بر می‌گیرد مرتبط می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Doing Good, Feeling Good? Entrepreneurs’ Social Value Creation Beliefs and Work‑Related Well‑Being

Abstract

Entrepreneurs with social goals face various challenges; insights into how these entrepreneurs experience and appreciate their work remain a black box though. Drawing on identity, conservation of resources, and person–organization ft theories, this study examines how entrepreneurs’ social value creation beliefs relate to their work-related well-being (job satisfaction, work engagement, and lack of work burnout), as well as how this process might be infuenced by social concerns with respect to the common good. Using data from the German Public Value Atlas 2015 and 2019 and the Swiss Public Value Atlas 2017, a three-study design analyzes three samples of entrepreneurs in Germany and Switzerland. Study 1 reveals that entrepreneurs report higher job satisfaction when they believe their organization creates social value. Study 2 indicates that these beliefs relate negatively to work burnout; entrepreneurs’ perceptions of having meaningful work mediate this relationship. Study 3 afrms and extends these results by showing that a sense of work meaningfulness mediates the relationship between social value creation beliefs and work engagement and that this mediating role is more prominent among entrepreneurs with strong social concerns. This investigation thus identifes a critical pathway—the extent to which entrepreneurs experience their work activities as important and personally meaningful—that connects social value creation beliefs with enhanced work-related well-being, as well as how this process might vary with a personal orientation that embraces the common good.
دیدگاهتان را بنویسید