عنوان فارسی مقاله:بررسی اثرات جهت گیری بازار داخلی بر روی پیامد های بیرونی: نقش میانجی و تعدیل کننده ی دیدگاه های کارمندان
چکیده
زمینه و هدف – این مقاله به دنبال بررسی تأثیر محتمل بازاریابی درونی (نمایانگر جهت گیری بازار داخلی (IMO)) بر نتایج مشتری بیرونی (کیفیت ادراک شده از خدمات و رضایت مشتری) با نقش میانجی دیدگاههای کارمندان (رضایت از کار و شغل، اعتماد و تعهد) که در بر گیرندهی کیفیت روابط است میباشد(بررسی اثرات جهت گیری بازار داخلی).
روش – محققان از روشهای دو تایی یا دو دویی بهره برده و ۲۴۴ بيمار (ميانگين سه بيمار) در پنج بيمارستان اسپانيا قرار دارند. محققان برای آزمایش روابط مدل از مدل سازی معادلات ساختاری (EQS6.1) استفاده کردند
نتایج – نتایج فرضیات ارائه شده در مدل، به استثنای تأثیر IMO بر تعهد را اثبات میکند. اختلافات معنیدار در برخی از روابط با توجه به تجربه کارمند نیز تأیید میشود.
نقاط ضعف و اهمیت پژوهش – این مقاله تجزیه و تحلیل فعالیتهای خدماتی را در یک منطقه بررسی کرده است. برای سنجش متغیرهای مدل تنها از دادههای ادراکی استفاده شد.
اهمیت عملی – سازمانهای خدماتی باید IMO را استفاده کنند زیرا این امر برای ایجاد یک تجربه عالی مشتری مؤثر است. علاوه بر این، مدیران هنگام تصمیم گیری باید نیازهای کارکنان خود را در نظر داشته باشند.
اصالت / ارزش – این مقاله با نشان دادن، برای اولین بار نقش میانجی کیفیت روابط در تأثیر IMO بر نتایج خارجی به ادبیات کمک میکند. به علاوه این اولین مقاله در بازاریابی داخلی است که میتواند تفاوت عواقب IMO با توجه به تصدی کارمندان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.