عنوان فارسی مقاله:بررسی اثرات راهبرد مشتری مدارانه بر روی کارکرد و کارآیی مالی با اثر میانجی مدیریت منابع انسانی و ظرفیت نوآوری
چکیده
زمینه و هدف: این مقاله در صدد تشریح راهبرد مشتری مدارانه (COS) و عملکرد مالی (FP) شرکت جهت مطالعه نقش مدیریت منابع انسانی حامی در اجرای راهبرد مشتری مدارانه و نیز تأثیر آن در افزایش عملکرد مالی شرکت میباشد. درعین حال تأثیر میانجی ظرفیت نوآوری (IC) بین COS و FP شرکت بررسی میشود.
طرح- روش-رویکرد: در تحقیق حاضر، یک رویکرد کمی به کار برده شد. اطلاعات برای آزمون فرضیات از میان مدیران شرکتهای تولید کننده گردآوری شد. از مدل سازی معادله ساختاری برای تحلیل داده استفاده گردید.
یافتهها و نتایج: طبق نتایج، یک همبستگی مثبت و معنی دار با تأثیر میانجی مثبت معنی دار مدیریت منابع انسانی حامی و ظرفیت نوآوری با رابطه مثبت و معنیدار بین COS و FP وجود دارد.
مشکلات و اهمیت مطالعه: این مطالعه دریک شرکت تولیدی صورت گرفت. لذا توصیه میشود که در آینده در بخشهای دیگر نیز اجرا شود. همچنین این مطالعه بر ظرفیت نوآوری متمرکز بود ولی، تعداد زیادی از ظرفیتهای سازمانی را میتوان به کار برد.
اهمیت کاربردی: کلیه شرکتهایی که از راهبرد مشتری مدارانه (COS) به منظور آگاهی از روش بهره گیری از منابع انسانی به منظور دست یابی به هدف بهره میبرند، میتوانند از نتایج این تحقیق استفاده کنند. این اولین تحقیقی است که ارزیابی ظرفیت نوآوری مانند یک متغیر واسطهای بین راهبرد مشتری مدارانه (COS) و کارایی مالی سازمان را انجام داده است(بررسی اثرات راهبرد مشتری مدارانه).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.