بررسی شبکه اجتماعی سازمانی: دیدگاه مدیریت دانش

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 25

تعداد کلمات : 8900

مجله : International Journal of Information Management

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
13 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1242 بازدید
25,500 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی شبکه اجتماعی سازمانی: دیدگاه مدیریت دانش

 چکیده  

 نقش دانش پایدار کارکنان و مشارکت آن‌ها در بستر شبکه‌های اجتماعی برای مادی سازی و تحقق مزایای سازمانی از شبکه‌های اجتماعی سازمانی لازم است. این مقاله از دیدگاه مدیریت دانش در خصوص شبکه اجتماعی سازمانی بهره می‌برد. از طریق رویکرد روش‌های ترکیبی ما به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه کارکنان از شبکه اجتماعی سازمانی استفاده می‌کنند و چگونه این استفاده را ارزشگذاری می‌کنند. با یک تحلیل محتوی کیفی، ما پنج کاربرد شبکه اجتماعی سازمانی را شناسایی می‌کنیم یعنی حل مسئله، ایده‌ها و بحث در مورد کار، رویدادها و به روز رسانی‌ها، مدیریت کار و گفت و گو های غیر رسمی. نتایج نشان می‌دهد که تولید و کسب ایده‌های جدید برای کار با مشارکت در بحث‌ها و راه حل یابی برای مسائل کاری، از منابع کلیدی ارزش محسوب می‌شوند. هم چنین نتایج نشان می‌دهد که کاربردهای شبکه اجتماعی سازمانی کار محور و اجتماعی در هم تنیده‌اند. از این روی بحث‌های غیر رسمی در شبکه اجتماعی سازمانی برای استفاده‌های منفعت طلبانه مناسب هستند. در نهایت، از این روی مزیت ویژه شبکه اجتماعی سازمانی نسبت به انجمن‌های بحث و منابع اطلاعاتی، این است که چگونه شبکه اجتماعی سازمانی کاربران را قادر به دست یابی به همزمان به اهداف کاری و اجتماعی می‌کند. مطالعه ما یک دیدگاه کلی در خصوص از استفاده از شبکه اجتماعی سازمانی و دستور العمل آن برای توسعه سیاست‌های شبکه اجتماعی سازمانی سازمانی ارائه می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Enterprise social networking: A knowledge management perspective

Abstract

+Employees’ sustained knowledge contributions and their engagement in the platform is needed to materialize the organizational benefits from enterprise social networking (ESN). This paper adopts a knowledge management perspective on ESN. Through a mixed methods approach we examine how employees use ESN and the value of these uses. With a qualitative content analysis we identify five uses of ESN, problem solving, ideas and work discussion, events and updates, task management, and informal talk. With a survey we further show how these uses drive value of ESN. The results demonstrate that generating and obtaining new ideas for work by participating in discussions and finding solutions for work-related problems are the key sources of value. The results further show that the socially and work-oriented ESN uses are closely intertwined. Hence, the informal discussions in ESN are a lubricant for more utilitarian uses that should not be crowded out from the platform. Finally, we theorize that a specific advantage of ESN over information repositories and discussion forums is how ESN enables users to meet their social and work-related goals simultaneously. Our study offers a granular view of ESN use and guidance for developing organizational ESN policies.
دیدگاهتان را بنویسید