بررسی کارآیی درمانی PEERS در ژاپن: بهبود مهارت های اجتماعی در میان نوجوانان

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 33

تعداد کلمات : 15900

مجله : Journal of Autism and Developmental Disorders

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
22 آوریل 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1196 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی کارآیی  درمانی PEERS در ژاپن: بهبود  مهارت های اجتماعی در میان نوجوانان با اختلال طیف اوتیسم

 چکیده

 این مطالعه کارآیی نسخه ژاپنی برنامه آموزش و غنی سازی مهارت های رابطه ای (PEERS) را بررسی می کند، که بر بهبود عملکرد اجتماعی از طریق دوست یابی و حفظ روابط خوب برای نوجوانان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) بدون معلولیت های فکری متمرکز است. PEERS که در ابتدا در ایالات متحده توسعه یافته است، یکی از معدود برنامه های آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر شواهد برای جوانان مبتلا به ASD است. مطالعه حاضر نشان می دهد که با اصلاحات زبانی و فرهنگی، PEERS در بهبود عملکرد اجتماعی برای نوجوانان مبتلا به ASD در ژاپن موثر است. نتایج مثبت به طور خاص در زمینه های اجتماعی شدن، ارتباطات، دانش مهارت های اجتماعی، رفتارهای اوتیستیک و مشکلات رفتاری و عاطفی پیدا شد. علاوه بر این، بیشترین دستاوردهای درمانی در ارزیابی پیگیری ۳ ماهه حفظ شد. این یافته ها نشان می دهد که نسخه ژاپنی PEERS در چندین حوزه اجتماعی-عاطفی و رفتاری برای نوجوانان مبتلا به ASD مفید است(بررسی کارآیی درمانی PEERS در ژاپن).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Examining the Treatment Efcacy of PEERS in Japan: Improving Social Skills Among Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Abstract

 This study examines the efcacy of the Japanese version of the Program for the Education and Enrichment of Relational Skills (PEERS), which focuses on improving social functioning through making friends and maintaining good relationships for adolescents with autism spectrum disorder (ASD) without intellectual disabilities. Originally developed in the United States, PEERS is one of the few evidence-based social skills training programs for youth with ASD. The present study shows that with linguistic and cultural modifcations, PEERS is efective in improving social functioning for adolescents with ASD in Japan. Positive results were found specifcally in the areas of socialization, communication, knowledge of social skills, autistic mannerisms, and behavioral and emotional problems. In addition, most treatment gains were maintained at a 3-month follow-up assessment. These fndings suggest that the Japanese version of PEERS is benefcial across multiple socio-emotional and behavioral domains for adolescents with ASD.