برنامه‌ریزی زنجیره‌ی تامین حلقه بسته چند مرحله ای با سیاست‌های کربن تحت شرایط عدم قطعیت

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 54

تعداد کلمات : 12600

مجله : Transportation Research

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
8 آگوست 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2367 بازدید
88,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:برنامه‌ریزی زنجیره‌ی تامین حلقه بسته چند مرحله ای با سیاست‌های کربن تحت شرایط عدم قطعیت

 

چکیده

انتشار گازهای گلخانه‌ای و به موجب آن تغییرات آب و هوایی، موجب اجرای مکانیسم‌های نظارتی برای پیشگیری از انتشار کربن در بخش‌های گوناگونی از صنایع مختلف در سراسر جهان شده است. یکی از روش‌های مؤثر برای کاهش اثرات زیست محیطی صنایع، استفاده از زنجیره تأمین حلقه بسته (CLSC) می‌باشد. تصمیم گیری درباره طراحی یک شبکه بهینه CLSC نقش حیاتی در کنترل میزان انتشار کربن در سراسر زنجیره و همچنین درکاهش هزینه کل بازی می‌کند. طراحی و ایجاد شبکه‌های زنجیره تأمین حلقه بسته یک تصمیم استراتژیک است که اثر آن برای چندین سال باقی خواهد ماند. از طرف دیگر، احداث مراکز مختلف در زنجیره بسیار هزینه بر می‌باشد و ایجاد تغییر در تصمیمات اتخاذ شده برای محل مراکز در کوتاه مدت، با توجه به نوسان در پارامترهای موجود، تقریباً غیر ممکن است. دراین زمینه یک مدل بهینه سازی برای طراحی و برنامه ریزی چند دوره‌ای و چند محصولی زنجیره تأمین حلقه بسته با در نظر گرفتن اثرات انتشار کربن تحت عدم قطعیت در پارامترهای مختلف ارائه شده است. تقاضا و مقدار کالای بازگشتی، پارامترهای غیر قطعی و مبتنی بر سناریو می‌باشند. بجز آن‌ها پارامترهای مرتبط با انتشار کربن نیز غیر قطعی می‌باشند. برای قطعی سازی مدل از رویکرد بهینه سازی استوار استفاده شده است. مدل ارائه شده به منظور ارزیابی تأثیر در نظر گرفتن سیاست‌های مختلف در قبال در نظر گرفتن انتشار کربن، مانند تعیین حد مجاز تولید کربن، جریمه به ازای تولید کربن، در نظر گرفتن صرفه جویی در میزان انتشار آن، پرداخته است. در عین حال، مدل پیشنهاد شده، هزینه کل زنجیره تأمین و انتشار کربن را در فعالیت‌های زنجیره تأمین بهینه سازی می‌کند. نتایج عددی نشان دهنده مشاهدات با توجه به تصمیمات طراحی استراتژیک CLSC و انتشار کربن تحت سیاست‌های کربن متعدد می‌باشد و در انتها برخی توصیه‌های مدیریتی را ارائه می‌کنیم.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Multi-period planning of closed-loop supply chain with carbon policies under uncertainty

Abstract

 Climate change and greenhouse gases emissions have caused countries to implement various carbon regulatory mechanisms in some industrial sectors around the globe to curb carbon emissions. One effective method to reduce industry environmental footprint is the use of a closed-loop supply chain (CLSC). The decision concerning the design and planning of an optimal network of the CLSC plays a vital role in determining the total carbon footprint across the supply chain and also the total cost. In this context, this research proposes an optimization model for design and planning a multi-period, multi-product CLSC with carbon footprint consideration under two different uncertainties. The demand and returns uncertainties are considered by means of multiple scenarios and uncertainty of carbon emissions due to supply chain related activities are considered by means of bounded box set and solve using robust optimization approach. The model extends further to investigate the impact of different carbon policies such as including strict carbon cap, carbon tax, carbon cap-and-trade, and carbon offset on the supply chain strategic and operational decisions. The model captures trade-offs that exist among supply chain total cost and carbon emissions. Also, the proposed model optimizes both supply chain total cost and carbon emissions across the supply chain activities. The numerical results reveal some insightful observations with respect to CLSC strategic design decisions and carbon emissions under various carbon policies and at the end we highlighted some managerial insights.