عنوان فارسی مقاله:رشد بین المللی SME( بنگاه های کوچک و متوسط): نقش واسطه ای وتعدیل کننده ی تجربه روی گرایش کارآفرینانه و یادگیری
چکیده
شرکتهای کوچک و متوسط فعال در محیطهای با فناوری پیشرفته نیازمند گرایشات کارآفرینانه (EO) و یادگیری (LO) به منظور بهبود رشد بین المللی هستند. با این حال رابطهی بین این دو رشد خارجی و ابعاد استراتژیک کلیدی میتواند مشروط بر ویژگیهای فردی کارآفرینانه باشد. با استفاده از عناصر مدیریت استراتژیک، منابع سازمانی و کار افرینی، از دیدگاه زمانی پویا با در نظر گرفتن دو سطح تحلیل، شرکت و کارآفرین، استفاده کرده و رگرسیون سریهای زمانی اثرات ثابت را روی ۱۷۰ شرکت در دو دورهی زمانی به کار میگیریم (۲۰۰۵ و ۲۰۱۵). یافتههای ما نشان میدهد که SME هایی که دارای EO و LO بیشتر هستند رشد بین المللی بیشتری دارند. با این حال، تجربهی مدیریتی مؤسس/مدیر عامل روی این روابط اثر دارد. نتایج ما دارای پیامدهای عملی و نظری برای کارافرینان و سیاست گزاران فعال در بخشهای نواورانه میباشد(بنگاه های کوچک و متوسط).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.