بهزیستی روانی-اجتماعی والدین به عنوان شاخص پیش بینی کننده

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 12000

مجله : Journal of Child and Family Studies

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
11 نوامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1161 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بهزیستی روانی-اجتماعی والدین به عنوان شاخص پیش بینی کننده صلاحیت و مهارت اجتماعی کودک

 چکیده

 مطالعه ما روابط متقابل بین بهزیستی روانی-اجتماعی والدین در زمان بارداری و شایستگی (مهارت) اجتماعی کودک سه ساله آنها را مورد بررسی قرار داد. در حالی که اکثر مطالعات قبلی بهزیستی روانی-اجتماعی یکی از والدین را با رشد اجتماعی فرزندشان مرتبط می دانند، تحقیقات جدید اهمیت بررسی بهزیستی روانی-اجتماعی هر دو والدین و تأثیرات آن بر رشد کودک را برجسته کرده است. در این مطالعه از داده های گام به سلامت استفاده شده است مطالعه تکمیلی توسعه و بهزیستی کودکان (، n = 1075) برای بررسی روابط بین بهزیستی روانی-اجتماعی مادر و پدر در دوران بارداری و شایستگی اجتماعی سه فرزند آنها کودک یک ساله روابط متقابل بین بهزیستی روانی-اجتماعی یکی از والدین و شایستگی اجتماعی فرزند آنها با تجزیه و تحلیل رگرسیون مورد مطالعه قرار گرفت و روابط متقابل در سطح خانواده با تجزیه و تحلیل پنهان مشخصات بهزیستی روانی-اجتماعی در سطح خانواده مدل شد. در سطح دیادیک، بهزیستی روانی-اجتماعی ضعیف تر یکی از والدین در دوران بارداری بیشتر صلاحیت اجتماعی ضعیف تری را در فرزندشان پیش بینی می کرد. با این حال، در سطح خانواده، این پیوندها از نظر آماری معنی دار نبود. سطح بالاتری از بهزیستی روانی-اجتماعی توسط یکی از والدین به نظر می رسد از توسعه صلاحیت اجتماعی فرزند خود محافظت می کند. این مطالعه بر لزوم در نظر گرفتن بهزیستی روانی-اجتماعی هر دو والدین به عنوان عاملی که بر رشد اجتماعی فرزند آنها تأثیر می گذارد، تأکید می کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Parental Psychosocial Well-Being as a Predictor of the Social Competence of a Child

Abstract

 Our study examined the interrelations between the psychosocial well-being of parents at the time of pregnancy and the social competence of their three-year-old child. Whereas most previous studies have linked the psychosocial well-being of one parent to the social development of their child, newer research has highlighted the importance of examining the psychosocial well-being of both parents and its’ effects to the development of the child. This study used data from the Steps to the Healthy Development and Well-being of Children follow-up study (The STEPS Study, n = 1075) to examine the interrelations between the psychosocial well-being of both the mother and the father during the period of pregnancy and the social competence of their three-year-old child. The interrelations between the psychosocial well-being of one parent and the social competence of their child were studied with regression analyses, and family-level interrelations were modeled with a latent profile analysis of family-level psychosocial well-being. At the dyadic level, the poorer psychosocial well-being of one parent during the pregnancy period mostly predicted poorer social competence in their child. However, at the family level, these links were not statistically significant. The higher level of psychosocial well-being experienced by one parent seemed to protect the development of the social competence of their child. This study emphasizes the need to consider the psychosocial well-being of both parents as a factor that influences the social development of their child.