مدل بهینه سازی یکپارچه طراحی شبکه زنجیره تأمین سبز با مدیریت موجودی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 48

تعداد کلمات : 10000

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
21 نوامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2661 بازدید
85,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مدل بهینه سازی یکپارچه طراحی شبکه زنجیره تأمین سبز با مدیریت موجودی

چکیده

 طراحی شبکه زنجیره تأمین و مدیریت موجودی هر دو برای بهبود رقابت اصلی شرکت‌ها مهم هستند. این مطالعه مشکل بهینه‌سازی مشترک مکان‌های تاسیسات و موجودی را برای شبکه‌های زنجیره تأمین چند لایه شرکت‌های تولید مونتاژ، با در نظر گرفتن مکان‌های تاسیسات، انتخاب تامین‌کنندگان، انتخاب‌های شیوه حمل و نقل و تصمیم‌گیری‌های موجودی به طور همزمان بررسی می‌کند. یک مدل بهینه سازی یکپارچه متناظر پیشنهاد شده است که هدف آن به حداقل رساندن هزینه کل است که شامل هزینه باز ثابت تسهیلات، هزینه موجودی کارخانه‌های باز و مراکز توزیع، و هزینه حمل و نقل وسایل نقلیه در کل شبکه زنجیره تأمین و نیز هزینه انتشار CO2 است. بر اساس ویژگی‌های مدل بهینه‌سازی پیشنهادی، یک الگوریتم ژنتیک ترکیبی تعبیه‌شده با جستجوی محلی برای حل مدل پیشنهادی توسعه می‌یابد. مثال‌های عددی و یک مطالعه موردی برای نشان دادن اثربخشی مدل پیشنهادی و الگوریتم مربوطه ارائه شده‌اند. یافته‌ها نشان می‌دهد که مدل معقول و کاربردی است و الگوریتم ژنتیک ترکیبی (HGA) کارآمدتر از الگوریتم ژنتیک استاندارد (SGA) است. علاوه بر این، حداکثر زمان تولید کارخانه‌ها تأثیر معنی داری بر هزینه کل زنجیره تأمین دارد.

 

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: An Integrated Optimization Model of Green Supply Chain Network Design with Inventory Management

Abstract

 Supply chain network design and inventory management are both significant for improving the core competitiveness of enterprises. This study investigates the joint optimization problem of facility locations and inventory for assembly manufacturing enterprises’ multi-echelon supply chain networks, considering the locations of facilities, the selection of suppliers, transport mode choices, and inventory decisions simultaneously. A corresponding integrated optimization model is proposed, which aims to minimize the total cost, consisting of the fixed open cost of facilities, the inventory cost of the open plants and distribution centers, and the transportation cost of vehicles in the entire supply chain network as well as the cost of CO2 emissions. Based on the characteristics of the proposed optimization model, a hybrid genetic algorithm embedded with a local search is developed to solve the proposed model. Numerical examples and a case study are provided to illustrate the effectiveness of the proposed model and the corresponding algorithm. The findings show that the model is reasonable and applicable, and hybrid genetic algorithm (HGA) is more efficient than the standard genetic algorithm (SGA). In addition, plants’ maximum lead-time has a significant impact on the total cost of the supply chain.