تئوری کارافرینی سیاسی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23

تعداد کلمات : 7800

مجله : Modern Economy

انتشار : 2011

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 مارس 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1133 بازدید
27,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تئوری کارافرینی سیاسی

چکیده

این مقاله از نظریه کارافرینی ارائه شده توسط ریچارد کانتیلون، فرانگ نایت و لودویگ وان میس برای مطرح کردن کارافرینی سیاسی استفاده می‌کند. کارافرینی سیاسی، حاصل نظریه کارافرین بازاری بوده و از تئوری کارافرینی بازاری به سمت حوزه سیاسی توسعه یافته است. با استفاده از تئوری کارافرین در زمینه رفتار سیاسی، ما مبنایی را برای شناسایی کارافرینان سیاسی و تفکیک آن‌ها به طور تحلیلی از سایر سازمان‌ها و عوامل دولتی ارائه می‌کنیم. اساس کارافرینی سیاسی، جهت دهی تولید از مسیر قبلی آن در بازار کنترل نشده است. با این وجود این تولید منجر به ایجاد یک جریان درامدی برای کارافرینان سیاسی می‌شود که مشابه با سود کارافرینان بازاری است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: A Theory of Political Entrepreneurship

Abstract

 This paper adapts the entrepreneurial theory developed by Richard Cantillon, Frank Knight, and Ludwig von Mises to the theory of “political entrepreneurship.” Political entrepreneurship is an outgrowth of the theory of the market entrepreneur, and derives from extending entrepreneurial theory from the market into the political sphere of action. By applying the theory of the entrepreneur to political behavior, we provide a basis for identifying political entrepreneurs, and for separating them analytically from other government agents. The essence of political entrepreneurship is the redirection of production from the path it would have taken in an unregulated market. Nevertheless, this production does produce an income stream to political entrepreneurs which closely resembles the profit of market entrepreneurs.