تاب آوری تحصیلی: دیدگاهی فرافرهنگی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 8

تعداد کلمات : 3000

مجله : Social and Behavioral Sciences

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
18 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1116 بازدید
11,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تاب آوری تحصیلی: دیدگاهی فرافرهنگی

 چکیده

  تاب آوری که به عنوان توانایی غلبه بر مشکلات پیش آمده در دستیابی به اهداف شخصی، حرفه ای یا تحصیلی تعریف می شود، موضوعی است که اخیراً در حوزه علوم اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. به طور خاص در روانشناسی و روانشناسی مثبت. از مطالعه فرافرهنگی گروتبرگ در سال ۱۹۹۹، که در بیست مکان توزیع شده در بیست کشور انجام شد، تا تحقیقات فرافرهنگی انجام شده توسط انجمن بین المللی ارزیابی پیشرفت تحصیلی (IEA) در مطالعه TIMSS 2011، دانش در مورد تاب آوری کودکان شامل داده های مرتبط است. و عوامل مرتبط با دانش آموزان و زمینه آن در مرحله اکتشافی که این خط تحقیق است. تحقیقات فرافرهنگی در مورد تاب‌آوری همچنین مسئول تغییر رویکرد نهادی پیشگیرانه به مدل‌های ارتقاء است که متعهد به بهینه‌سازی نقاط قوت و عوامل تاب‌آوری افراد در معرض خطر است(تاب آوری تحصیلی: دیدگاهی فرافرهنگی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Academic resilience: a transcultural perspective

Abstract

 Resilience, defined as the ability to overcome the difficulties encountered in achieving personal, professional or academic goals, is a topic of recent interest within the field of social sciences; more specifically in Psychology and Positive Psychopedagogy. From the transcultural study of Grotberg in 1999, held in twenty places distributed in twenty countries, to transcultural research conducted by the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) in its TIMSS 2011 study, knowledge about children resilience has been incorporating relevant data and factors related to both students and its context in the exploratory phase, which is this line of research. Transcultural research about resilience have also been responsible for changing the preventive institutional approach to promotion models, committed to optimizing strengths and resilience factors of subjects at risk.