تجربه مادران نوجوانان افسرده: تحلیل پدیدار شناختی تفسیرگرایانه

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 22

تعداد کلمات : 8500

مجله : Journal of Child and Family Studies

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 مارس 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1122 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تجربه مادران نوجوانان افسرده: تحلیل پدیدار شناختی تفسیرگرایانه

چکیده

 اهداف: نوجوانی دوره مهمی از آسیب پذیری در برابر افسردگی است. در حالی که تحقیقات برای کشف عوامل مرتبط با توسعه، نگهداری و نتایج افسردگی نوجوان آغاز شده است، تحقیقات کمی در مورد بررسی این تجربه از دیدگاه والدین وجود دارد. هدف از این مطالعه بررسی تجربیات مادران از داشتن یک کودک نوجوان مبتلا به افسردگی بود.

روش‌ها: هشت مادر از نوجوانان افسرده پس از ارزیابی بالینی کودک خود در یک سرویس بهداشت روان کودک و نوجوان جذب شدند و در مصاحبه‌های نیمه ساختاری شرکت کردند. متن مصاحبه‌ها با استفاده از تحلیل پدیدارشناسی تفسیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

یافته‌ها: این تجزیه و تحلیل مضامین فوق العاده بهم پیوسته را نشان داد: یافتن دلیل، سرزنش کردن. زندگی با عدم اطمینان احساس ناتوانی و سرخوردگی. تغییر ناشی از افسردگی، پنهان کردن احساسات و نیازهای خود. نکته کلیدی در میان این مضامین، پریشانی عاطفی و احساس عدم اطمینان مادران بود.

نتیجه گیری: یافته‌ها، روش‌های بالینی و تحقیقات بیشتر شامل کاوش در نوع و قالب اطلاعات و پشتیبانی را که والدین برای آنها بیشتر ارزش دارند، نظرات پدران و کاوش عمیق‌تر موضوعات مشخص با والدین با استفاده از هر دو روش کیفی و کمی برجسته می‌کنند(تجربه مادران نوجوانان افسرده).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Mothers’ Experiences of Having an Adolescent Child with Depression: An Interpretative Phenomenological Analysis

Abstract

 Objectives Adolescence represents a significant period of vulnerability for the development of depression. Whilst research has begun to explore factors associated with the development, maintenance and outcomes of adolescent depression, there is little research investigating this experience from a parental viewpoint. The aim of this study was to explore mothers’ experiences of having an adolescent child with depression. Methods Eight mothers of depressed adolescents were recruited following their child’s clinical assessment at a Child and Adolescent Mental Health Service and participated in semi-structured interviews. The transcripts of the interviews were analysed using interpretative phenomenological analysis. Results The analysis revealed five interlinked superordinate themes: Finding a reason, something to blame; Living with uncertainty; Feelings of helplessness and frustration; Depression causes change; Hiding own emotions and needs. A key finding across the themes was the emotional distress and sense of uncertainty experienced by the mothers. Conclusions The findings highlight avenues for clinical practice and further research including exploring the type and format of information and support that parents would value most, the views of fathers, and more in-depth exploration of the identified themes with parents using both qualitative and quantitative methods.