تحلیل عددی طراحی سازه دال‌های (اسلب) روسازی بتنی سیمانی پیش ساخته

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 30

تعداد کلمات : 6200

مجله : coatings

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
28 آوریل 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2083 بازدید
75,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تحلیل عددی طراحی سازه دال‌های (اسلب) روسازی بتنی سیمانی پیش ساخته

چکیده

 عملکرد روسازی بتنی سیمانی درجا می‌تواند تا حد زیادی تحت‌تاثیر محیط اطراف و کیفیت ساخت‌وساز قرار گیرد و قبل از باز شدن به ترافیک به زمان عمل آوری طولانی‌تری نیاز دارد. روسازی سیمانی پیش ساخته این پتانسیل را دارد که معایب استفاده از بتن سیمانی درجا را به عنوان مواد سطح روسازی برطرف کند و همچنین راه حلی جایگزین برای ترمیم سریع آسیب‌های روسازی ارائه می‌دهد. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی تأثیرات هندسه دال‌های بتنی پیش ساخته مقیاس کامل با انواع مختلف اتصالات انتقال بار انجام شد. یک تحلیل عددی با استفاده از روش اجزای محدود برای تجزیه و تحلیل پاسخ‌های مکانیکی دال‌های تک و دوتایی مطابق با تئوری ورق نازک الاستیک و مشخصات طراحی روسازی بتنی سیمانی بزرگراه انجام شد. با فرض تعیین نامطلوب‌ترین موقعیت بار برای پارامترهای مکانیکی مختلف، نظم پاسخ مکانیکی تحت بارهای بحرانی تعیین شد. دال روسازی بتنی پیش ساخته با ابعاد ۴ متر طول، ۳ متر عرض و ۰٫۲۸ متر ضخامت پاسخ‌های مکانیکی بهتری را با در نظر گرفتن حداکثر انحراف و تنش خمشی به عنوان شاخص ارزیابی نشان داد. نتایج حاکی از آن است که تغییرات اشکال اتصالات تأثیرات حاشیه‌ای بر حداکثر انحراف و ضریب انتقال جابجایی دارد. هنگام در نظر گرفتن حداکثر تنش خمشی و ضریب انتقال بار دال‌های پیش ساخته، فرم اتصال زبانه و شیار دایره‌ای توصیه می‌شود.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Numerical Analysis on the Structure Design of Precast Cement Concrete Pavement Slabs

Abstract

 The performance of cast-in-place cement concrete pavement can be greatly influenced by the surrounding environment and the quality of construction, and it requires longer curing time before opening to the traffic. The precast cement concrete pavement has the potential to address the disadvantages of using the cast-in-place cement concrete as the pavement surface material, and it also provides an alternative solution for the rapid repair of pavement damage. The current study aimed to assess the influences of geometry of full-scaled precast concrete slabs with various load transfer joint types. A numerical analysis was conducted using the finite element method to analyze the mechanical responses of the single and double slabs in accordance with the elastic thin-plate theory and the Specifications for Design of Highway Cement Concrete Pavement. Under the premise of determining the most unfavorable load position for different mechanical parameters, the mechanical response regularity under the critical loads was determined. The precast concrete pavement slab with dimensions 4 m long, 3 m wide and 0.28 m thick exhibited better mechanical responses when considering the maximum deflection and flexural stress as the evaluation index. The results indicated that the variation of joint forms has marginal influences on the maximum deflection and displacement transfer coefficient. When considering the maximum flexural stress and load transfer coefficient of the precast slabs, the circular tongue-and-groove joint form was recommended for application.