عنوان فارسی مقاله:تحلیل عددی طراحی سازه دالهای (اسلب) روسازی بتنی سیمانی پیش ساخته
چکیده
عملکرد روسازی بتنی سیمانی درجا میتواند تا حد زیادی تحتتاثیر محیط اطراف و کیفیت ساختوساز قرار گیرد و قبل از باز شدن به ترافیک به زمان عمل آوری طولانیتری نیاز دارد. روسازی سیمانی پیش ساخته این پتانسیل را دارد که معایب استفاده از بتن سیمانی درجا را به عنوان مواد سطح روسازی برطرف کند و همچنین راه حلی جایگزین برای ترمیم سریع آسیبهای روسازی ارائه میدهد. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی تأثیرات هندسه دالهای بتنی پیش ساخته مقیاس کامل با انواع مختلف اتصالات انتقال بار انجام شد. یک تحلیل عددی با استفاده از روش اجزای محدود برای تجزیه و تحلیل پاسخهای مکانیکی دالهای تک و دوتایی مطابق با تئوری ورق نازک الاستیک و مشخصات طراحی روسازی بتنی سیمانی بزرگراه انجام شد. با فرض تعیین نامطلوبترین موقعیت بار برای پارامترهای مکانیکی مختلف، نظم پاسخ مکانیکی تحت بارهای بحرانی تعیین شد. دال روسازی بتنی پیش ساخته با ابعاد ۴ متر طول، ۳ متر عرض و ۰٫۲۸ متر ضخامت پاسخهای مکانیکی بهتری را با در نظر گرفتن حداکثر انحراف و تنش خمشی به عنوان شاخص ارزیابی نشان داد. نتایج حاکی از آن است که تغییرات اشکال اتصالات تأثیرات حاشیهای بر حداکثر انحراف و ضریب انتقال جابجایی دارد. هنگام در نظر گرفتن حداکثر تنش خمشی و ضریب انتقال بار دالهای پیش ساخته، فرم اتصال زبانه و شیار دایرهای توصیه میشود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.