تخمین سرعت موج لرزه ای برای برانگیختن بزرگترین جابجایی عرشه عمودی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 21

تعداد کلمات : 6300

مجله : Int J Concr Struct Mater

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
11 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1120 بازدید
28,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تخمین سرعت موج لرزه ای برای برانگیختن بزرگترین جابجایی عرشه عمودی پیش بینی شده یک پل کابلی تحت برانگیختگی ناهمزمان   یا آسنکرون

 چکیده

  هدف از این مطالعه بررسی اثرات سرعت موج لرزه ای بر جابجایی عمودی عرشه پل کابلی تحت برانگیختگی ناهمزمان است. پل کوینسی بایویو واقع در ایلینوی، ایالات متحده آمریکا و چهار پل عمومی دیگر برای مطالعه انتخاب شده اند. ده رکورد به دست آمده از زمین لرزه های ایالات متحده، ژاپن و تایوان به عنوان ورودی برای برانگیختگی لرزه ای در تحلیل تاریخچه زمانی استفاده می شود. دو معادله در این مطالعه برای تعیین سرعت موج لرزه ای بحرانی که بیشترین جابجایی عرشه عمودی را ایجاد می کند، پیشنهاد شده است. سرعت موج بحرانی به طول کل پل، دوره اساسی پل و ضریب C بستگی دارد. ضریب C در این مطالعه ۷۲/۰ است که بر اساس نتایج تحلیل شده از پنج پل انتخاب شده است. دو معادله و ضریب C از طریق اعمال بر روی دو پل کابلی ۳ دهانه که قبلاً توسط نظمی و عبدالغفار مورد مطالعه قرار گرفته بود، تأیید می‌شوند. ضریب C پیشنهادی ۰٫۷۲ برای استفاده برای پل های کابلی ۳ دهانه معمولی با نسبت دهانه جانبی به اصلی حدود ۰٫۴۸ توصیه می شود. روش توسعه یافته در این مطالعه، با این حال، می تواند برای هر پل خاص برای بررسی برانگیختگی جابجایی عمودی عرشه تحت حرکت زمین لرزه ای طولی اعمال شود(تخمین سرعت موج لرزه ای).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:Estimating a Seismic Wave Velocity for Exciting the Greatest Anticipated Vertical Deck Displacement of a Cable-Stayed Bridge Subjected to Asynchronous Excitation

Abstract

 The purpose of this study is to examine the efects of the seismic wave velocity on vertical displacement of a cablestayed bridge’s deck under asynchronous excitation. The Quincy Bayview Bridge located in Illinois, USA, and four other generic bridges are selected for the study. Ten records obtained from earthquakes in US, Japan, and Taiwan are used as input for the seismic excitation in the time-history analysis. Two equations are proposed in this study to determine a critical seismic wave velocity that would produce the greatest vertical deck displacement. The critical wave velocity depends on the total length of the bridge, the fundamental period of the bridge, and the C-factor. The C-factor in this study is 0.72, which is based on analyzed results from the fve selected bridges. The two equations and the C-factor are verifed through application on two 3-span cable-stayed bridges studied previously by Nazmy and Abdel-Ghafar. The proposed C-factor of 0.72 is recommended for use for typical 3-span cable-stayed bridges with a side-to-main span ratio of about 0.48. The methodology developed in the study, however, can be applied to any specifc bridge to examine the excitation of the deck vertical displacement under the longitudinal seismic ground motion.