تأثیر تصمیم گیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 12

تعداد کلمات : 4400

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
1 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1127 بازدید
22,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر تصمیم گیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی

 چکیده

 تصمیم‌گیری استراتژیک هنگام برخورد با مشکلات ساختار ضعیفی که رویه‌های راه‌حل روشنی برای آنها وجود ندارد بسیار مفید است. در تلاش برای ارزیابی میزان تأثیر تصمیم‌گیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی، این مقاله بیان می‌کند که تصمیمات استراتژیک مؤثر نتایج تجزیه و تحلیل سیستماتیک و دقیق اطلاعات هستند. عواملی که بر تصمیمات مدیریت و همچنین عملکرد سازمانی تأثیر می‌گذارند، توضیح داده می‌شوند و اشاره می‌کنند که اگرچه رویکرد تصمیم‌گیری استراتژیک سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا یک مزیت رقابتی را حفظ کنند و بقای خود را تضمین کنند، این احتمال وجود دارد که دامنه و جهت سازمان تغییر کند. این مقاله از بررسی سیستماتیک مقالات استفاده می کند و به درک عواملی کمک می کند که به عملکرد سازمانی مانند مدیریت، رفتار کارکنان، فرآیندهای تصمیم گیری و همچنین عوامل محیطی سازمانی کمک می کنند. با اتخاذ تئوری رفتار اداری هربرت سایمون، این مطالعه با نشان دادن اینکه فرآیند تصمیم‌گیری استراتژیک نقش مهمی در عملکرد مؤثر یک سازمان ایفا می‌کند، نتیجه‌گیری کرد(تصمیم گیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Impact of Electronic Banking on the Profitability of Commercial Banks in Nigeria (2011-2018)

Abstract

 The study examined the impact of electronic banking on the profitability of commercial banks in Nigeria from 2011 – 2018. The methodology used in this study was multiple regression technique because the explanatory variables which predicted the outcome response variable (dependent variable) were six in number. Secondary data were obtained from Central Bank of Nigeria statistical bulletin and online materials that covered the period of the study. From the result, 1% increase in ATM transaction led to 0.84% increase in bank profit. This showed that there was a positive relationship between volumes of ATM increase and bank profit. R-square (R2) is the fraction of the variance of the dependent variable explained by the independent variables. In this result, R2 was about 95% and adjusted (R2) was 98% meaning that about 90% of the bank profit was explained by the independent variables put together. Sum of squared residual is a measure of error using the estimated regression equation values of ATM, POS, WP, MP, NEF and NIP. From the result, it showed that electronic bank transactions have significantly impacted on Nigerian banks profitability from 2011 – 2018. The F-ratio computed from regression (12.55) was statistically significant. Therefore, we accepted H1 (alternative hypothesis) and rejected Ho (null hypothesis). This means that electronic bank transactions have significantly contributed to commercial banks profitability in Nigeria. One of the major findings of the study showed that positive and significant relationship existed between electronic banking and profitability of commercial banks in Nigeria within the period of the study. The article, however, concluded that there were mixed data by both Sumra et al.  (2011) and Gutu (2013) in Malik et al. (2016) on the same topic that were not in favour of Microfinance Banks (MFBs) and Pakistani commercial banks. The paper recommended, among others, that financial regulatory authorities should work as a team with the banks in Nigeria with a view to providing an enabling environment and appropriate regulatory framework that will give optimal services to customers, especially in the area of inconclusive transactions.