یک الگو و مدل درجه اول از تعامل و مشارکت برند مشتری

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 29

تعداد کلمات : 9500

مجله : Journal of Retailing and Consumer Services

انتشار : 2015

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
13 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1488 بازدید
12,500 تومان

عنوان فارسی مقاله:یک  الگو و مدل درجه اول از تعامل و مشارکت برند مشتری و اثر آن بر روی قصد وفاداری

 چکیده  

تعامل و مشارکت با برند مشتری به عنوان یک ساختار برجسته ارتباط بین برند و مشتری ، به طور فزاینده ای در بین  متخصصان و  محققان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. مطالعات جدید در مورد برند مصرف کننده ، تا حد زیادی مفهومی است و ، تعریف های مختلفی از ساختار ، هرچند بدون اجماع زیاد  در اختیار می گذارد. ما یک مدل درجه بالاتر از تعامل با برند مصرف کننده ارائه می دهیم که از روانشناسی سازمانی ناشی می شود. ما مفهوم تعامل و مشارکت کارمندان را بررسی کرده و اعتبار آن را در یک زمینه ارتباط با برند و مصرف کننده بررسی می کنیم ، تعامل با برند مصرف کننده را به عنوان یک ذهنیت مثبت و تحقق بخشنده مصرف کننده با مارک مصرف کننده تعریف می کنیم که با نشاط ، فداکاری و مشارکت مشخص می شود. ما یک مدل سه بعدی از تعامل با برند را توسعه داده و به صورت تجربی آزمایش می کنیم و پیشینه ها و نتایج مربوطه را ترسیم می کنیم. مهمتر از همه ، ما با بررسی تأثیر آن در اهداف وفاداری مصرف کننده ، ابزار مدیریتی تعامل با برند مصرف کننده را ارزیابی می کنیم. ما علاوه بر این ، توانایی توضیحی مشارکت برند را نسبت به داوری های مصرف کننده سنتی از ارزش ، کیفیت و رضایت مقایسه می کنیم. بررسی ۴۰۸ مصرف کننده تلفن همراه از هند داده هایی را برای آزمایش تجربی ارائه داده است. نتایج از ساختار عاملی سه بعدی مشارکت برند مصرف کننده پشتیبانی می کند. تعامل با برند نه تنها تأثیر بسزایی در اهداف وفاداری می گذارد ، بلکه علاوه بر تغییراتی که به طور مشترک با ارزش ، کیفیت و رضایت توضیح داده می شود ، تفاوت قابل توجهی در نتیجه را نیز توضیح می دهد. از لحاظ تئوریکی ، ما یک اندازه گیری چند بعدی جامع از تعامل با برند مصرف کننده ارائه می دهیم و روابط کلیدی اسمی را بررسی می کنیم. از نظر مدیریتی ، ما توانایی تبیین کننده تعامل با برند را در تبیین اهداف وفاداری مصرف کننده نشان می دهیم ، و ابزار مفیدی را در مجموعه روابط بین مدیران ارائه می دهیم.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: A higher-order model of consumer brand engagement and its impact on loyalty intentions

Abstract

Consumer brand engagement is increasingly gaining popularity among practitioners and academics as a prominent consumer-brand relationship construct. The emergent literature on consumer brand engagement, largely conceptual, offers various definitions of the construct, though without much consensus. We offer a novel higher-order model of consumer brand engagement that we derive from organizational psychology. We adapt the concept of employee engagement and examine its factorial validity in a consumer-brand relationship context, defining consumer brand engagement as consumers' positive, fulfilling, brand-use-related state of mind that is characterized by vigor, dedication and absorption. We develop and empirically test a three-dimensional model of brand engagement, outlining relevant antecedents and outcomes. More importantly, we assess the managerial utility of consumer brand engagement by examining its impact on consumer loyalty intentions. We additionally compare the explanatory capability of brand engagement relative to traditional consumer judgments of value, quality and satisfaction. A survey of 408 mobile phone consumers from India provided data for empirical testing. The results support the three-dimensional factor structure of consumer brand engagement. Brand engagement not only exerts a significant impact on loyalty intentions, but also explains significantly more variation in the outcome in addition to the variation explained jointly by value, quality and satisfaction. Theoretically, we offer a holistic multi-dimensional measure of consumer brand engagement, and examine key nomological relationships. Managerially, we demonstrate the explanatory capability of brand engagement in explaining consumer loyalty intentions, offering a useful tool in the relationship-building repertoire of managers.
دیدگاهتان را بنویسید