عنوان فارسی مقاله:تحلیل بیزی در تحقیقات روان شناسی آموزشی: مثالی از تفاوتهای جنسیتی در اهداف دستیابی
چکیده
اکثر تحقیقات در روان شناسی آموزشی به تفاوتهای گروهها مربوط میشوند. در این مطالعه، چنین استدلال میکنیم که برآورد بیزین برای آزمودن تفاوتها مناسبتر از آزمون برجستگی فرضیه سفر میباشد. کاربرد برآورد بیزین در تفاوتهای جنسینی اهداف دستیابی دانش آموزان را نشان میدهیم. یافتههای تحقیق درباره تفاوت جنسیت در اهداف دستیابی ترکیب یافتهاند. توضیح میدهیم که چگونه برآورد پپزین از اختلافهای متوسط شهودی، در مقایسه با آزمون برجستگی فرضیه صفر اطلاع دهنده یا منسجم میباشد، و اینکه آن چگونه بر مشکلات تفسیری و ساختاری آزمون برجستگی فرضیه صفر غلبه میکند و چگونه روشی برای دستیابی به پیشرفت تراکمی در راستای افزایش دقت در برآورد تفاوتهای جنسیتی در زمینه اهداف دستیابی مطرح میسازد. ما با مقایسه تحليل بيرين و آزمون برجستگی فرضيه صقر ستی مبتنی بر تفاوتهای جنسیتی در اهداف دستیابی در بین ۴۴۲ دانش آموز پایه هفتم (۲۲۳ دختر و ۲۱۹ پسر) فراهم نمودیم. در حالی که یافتههای دو تحلیل نشان میدهند که نتایج قابل قیاسی از پشتیانی بالا از اهداف تسلط در بین دختران و پشتیبانی و تأیید بالا از رویکرد و گریز به عملکرد در بین پسرها وجود دارد، آن تحلیل بیزین به جای آزمون برجستگی فرضیه صفر است که به طور شهودیتر تفسیر میشود. با بحث معایب شناخته شده برآورد بیزین و احتمال کمک برآورد بیزین به تفسیر روشهای تحلیلی سنتی بحث خود را به پایان میرسانیم
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.