تحلیل بیزی در تحقیقات روان شناسی آموزشی:تفاوت‌های جنسیتی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 17

تعداد کلمات : 4400

مجله : Learning and Individual Differences

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
11 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1192 بازدید
24,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تحلیل بیزی در تحقیقات روان شناسی آموزشی: مثالی از تفاوت‌های جنسیتی در اهداف دستیابی

 چکیده  

اکثر تحقیقات در روان شناسی آموزشی به تفاوت‌های گروه‌ها مربوط می‌شوند. در این مطالعه، چنین استدلال می‌کنیم که برآورد بیزین برای آزمودن تفاوت‌ها مناسب‌تر از آزمون برجستگی فرضیه سفر می‌باشد. کاربرد برآورد بیزین در تفاوت‌های جنسینی اهداف دستیابی دانش آموزان را نشان می‌دهیم. یافته‌های تحقیق درباره تفاوت جنسیت در اهداف دستیابی ترکیب یافته‌اند. توضیح می‌دهیم که چگونه برآورد پپزین از اختلاف‌های متوسط شهودی، در مقایسه با آزمون برجستگی فرضیه صفر اطلاع دهنده یا منسجم می‌باشد، و اینکه آن چگونه بر مشکلات تفسیری و ساختاری آزمون برجستگی فرضیه صفر غلبه می‌کند و چگونه روشی برای دستیابی به پیشرفت تراکمی در راستای افزایش دقت در برآورد تفاوت‌های جنسیتی در زمینه اهداف دستیابی مطرح می‌سازد. ما با مقایسه تحليل بيرين و آزمون برجستگی فرضيه صقر ستی مبتنی بر تفاوت‌های جنسیتی در اهداف دستیابی در بین ۴۴۲ دانش آموز پایه هفتم (۲۲۳ دختر و ۲۱۹ پسر) فراهم نمودیم. در حالی که یافته‌های دو تحلیل نشان می‌دهند که نتایج قابل قیاسی از پشتیانی بالا از اهداف تسلط در بین دختران و پشتیبانی و تأیید بالا از رویکرد و گریز به عملکرد در بین پسرها وجود دارد، آن تحلیل بیزین به جای آزمون برجستگی فرضیه صفر است که به طور شهودی‌تر تفسیر می‌شود. با بحث معایب شناخته شده برآورد بیزین و احتمال کمک برآورد بیزین به تفسیر روش‌های تحلیلی سنتی بحث خود را به پایان می‌رسانیم

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Bayesian analysis in educational psychology research: An example of gender differences in achievement goals

Abstract

Much research in educational psychology concerns group differences. In this study, we argue that Bayesian estimation is more appropriate for testing group differences than is the traditional null hypothesis significance testing (NHST). We demonstrate the use of Bayesian estimation on gender differences in students' achievement goals. Research findings on gender differences in achievement goals have been mixed. We explain how Bayesian estimation of mean differences is more intuitive, informative, and coherent in comparison with NHST, how it overcomes structural and interpretive problems of NHST, and how it offers a way to achieve cumulative progress toward increasing precision in estimating gender differences in achievement goals. We provide an empirical demonstration by comparing a Bayesian and a traditional NHST analysis of gender differences in achievement goals among 442 7th-grade students (223 girls and 219 boys). Whereas findings from the two analyses indicate comparable results of higher endorsement of mastery goals among girls and higher endorsement of performance-approach and avoidance goals among boys, it is the Bayesian analysis rather than the NHST that is more intuitively interpreted. We conclude by discussing the perceived disadvantages of Bayesian estimation, and some ways in which a consideration of Bayesian probability can aid interpretations of traditional analytical methods.
دیدگاهتان را بنویسید