آیا برابری جنسیتی ملی اهمیت دارد؟ تفاوت جنسیتی در رابطه بین سرمایه انسانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24

تعداد کلمات : 7300

مجله : Journal of Asian Finance, Economics and Business

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
17 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1185 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:آیا برابری جنسیتی ملی اهمیت دارد؟ تفاوت جنسیتی در رابطه بین سرمایه انسانی کارآفرینانه و قصد کارآفرینی

 چکیده

  برابری جنسیتی با ترویج مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان به رشد اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کمک می کند. سطح برابری جنسیتی ملی می تواند بر آموزش زنان و فرصت های مشارکت اقتصادی تأثیر بگذارد. در این کار، بررسی می کنیم که آیا سرمایه انسانی کارآفرین (تحصیلات و تجربه کارآفرینی) بر قصد کارآفرینی تأثیر می گذارد و اینکه آیا این روابط به جنسیت و سطح برابری جنسیتی یک کشور بستگی دارد یا خیر. ما از داده های گزارش روند کارآفرینی جهانی (GETR) ارائه شده توسط بنیاد کارآفرینی کره استفاده کردیم. این نظرسنجی جهانی توسط اداره ملی آمار کره در سال ۲۰۱۶ انجام شد. داده‌ها از ۲۰ کشور از جمله کره جمع‌آوری شده‌اند و شامل حداقل ۲۰۰۰ پاسخ فردی از هر کشور است. برای بررسی فرضیه ها از تحلیل HLM با برنامه HLM 6.0 استفاده کردیم. نتایج ما نشان می‌دهد که آموزش کارآفرینی قصد کارآفرینی را افزایش می‌دهد و این رابطه در بین زنان قوی‌تر از مردان است. ما همچنین دریافتیم که برای زنان، رابطه مثبت بین آموزش کارآفرینی و قصد کارآفرینی در کشورهایی با برابری جنسیتی پایین‌تر قوی‌تر است. در مورد تجربه کارآفرینی قبلی، نه جنسیت و نه سطح برابری جنسیتی ملی رابطه بین تجربه و قصد کارآفرینی را تعدیل نکرد. این مطالعه به گسترش نظریه کارآفرینی به ویژه در حوزه کارآفرینی زنان کمک می کند. ما تأیید می‌کنیم که سرمایه انسانی کارآفرین به قصد کارآفرینی کمک می‌کند، و اینکه جنسیت و سطح برابری جنسیتی ملی، زمینه اجتماعی مهمی را تشکیل می‌دهند که بر اثرات آموزش و تجربه بر قصد کارآفرینی زنان تأثیر می‌گذارد(تفاوت جنسیتی در سرمایه انسانی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Does National Gender Equality Matter? Gender Difference inthe Relationship between Entrepreneurial Human Capital and Entrepreneurial Intention

Abstract

 Gender equality contributes to economic growth and social progress by promoting women’s social and economic participation. The national gender equality level can affect women’s education and opportunities for economic participation. In this work, we examine whether entrepreneurial human capital (entrepreneurial education and experience) affects entrepreneurial intention and whether these relationships depend on gender and a country’s gender equality level. We used Global Entrepreneurship Trend Report (GETR) data provided by the Korean Entrepreneurship Foundation. The global survey was conducted by the Korean National Statistical Office in 2016. The data were collected from 20 countries, including Korea, and contain at least 2000 individual responses from each country. We used HLM analysis with the HLM 6.0 program to examine the hypotheses. Our results show that entrepreneurship education increases entrepreneurial intention, and that the relationship is stronger among women than men. We also found that for women, the positive relationship between entrepreneurial education and entrepreneurial intention is stronger in countries with lower gender equality. As for prior entrepreneurial experience, neither gender nor national gender equality level moderated the relationship between experience and entrepreneurial intention. This study contributes to the extension of entrepreneurship theory, especially in the area of women entrepreneurship. We confirm that entrepreneurial human capital contributes to entrepreneurial intention, and that gender and national gender equality level comprise an important social context that influences the effects of education and experience on the entrepreneurial intention of women.