تاثیر مدت زمان خواب، فعالیت بدنی و زمان تماشای تلویزیون بر کیفیت زندگی مرتبط با سلامت

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19

تعداد کلمات : 5800

مجله : Health Qual Life Outcomes

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
6 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1339 بازدید
28,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تاثیر مدت زمان خواب، فعالیت بدنی و زمان تماشای تلویزیون بر کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در کودکان و نوجوانان

 چکیده

  زمینه: مطالعات موجود در مورد کیفیت زندگی مرتبط با سلامت (HRQoL) عمدتاً مراحل تک رشد کودکی یا نوجوانی را پوشش می‌دهد و در مورد روند روابط HRQoL با مدت زمان خواب، فعالیت بدنی و زمان تماشای تلویزیون گزارشی ارائه نکرده است. این مطالعه با هدف ایجاد هنجار جمعیتی HRQoL در کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ ساله و بررسی ارتباط زمان نمایش، مدت زمان خواب و فعالیت بدنی با HRQoL در این جمعیت انجام شد. روش‌ها: ما یک مطالعه پیمایشی مبتنی بر جمعیت مقطعی در مقیاس بزرگ از کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ ساله هنگ‌کنگ انجام دادیم. نمونه نماینده ای از دانشجویان برای ارزیابی HRQoL با استفاده از PedsQL و EQ-5D-Y-5L مصاحبه شدند. از رگرسیون توبیت هموسداستیک چند متغیره با فرم خطی یا اسپلاین مکعبی محدود پیش‌بینی‌کننده‌ها برای تجزیه و تحلیل ارتباط بین زمان نمایش، مدت زمان خواب و HRQoL استفاده شد. برای مقابله با داده های از دست رفته، انتساب چندگانه توسط معادلات زنجیره ای انجام شد.یافته‌ها: در مجموع ۷۵۵۵ پاسخ‌دهنده (میانگین سنی ۱۱٫۵، انحراف معیار ۳٫۲؛ ۵۵٫۱٪ زن) نمونه‌گیری شدند. نمرات EQ VAS، نمرات خلاصه فیزیکی Ped-sQL، و نمرات خلاصه روانی-اجتماعی آنها با طول مدت خواب و فعالیت متوسط/شدید همبستگی مثبت داشتند، اما با زمان تلویزیون نمایش همبستگی منفی داشتند.نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد کودکان و نوجوانانی که بیشتر در معرض غربالگری، مدت خواب کوتاه‌تر و سطوح فعالیت بدنی پایین‌تر قرار داشتند، HRQoL ضعیف‌تری داشتند که توسط PedsQL و EQ-5D-Y-5L ارزیابی شد. مشاوره و راهنمایی در مورد تخصیص زمان نمایشگر برای کودکان و نوجوانان باید در سطوح مدرسه، جامعه و خانواده ارائه شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Impact of sleep duration, physical activity, and screen time on health-related quality of life in children and adolescents

Abstract

 Background: Existing studies on health‑related quality of life (HRQoL) mainly covered single growth stages of child‑ood or adolescence and did not report on the trends in the relationships of HRQoL with sleep duration, physical activity, and screen time. This study aimed to establish the population norm of HRQoL in children and adolescents aged 6–17 years and examine the associations of screen time, sleep duration, and physical activity with HRQoL in this population. Methods: We conducted a large‑scale cross‑sectional population‑based survey study of Hong Kong children and adolescents aged 6 to 17 years. A representative sample of students were interviewed to assess their HRQoL using PedsQL and EQ‑5D‑Y‑5L. Multivariable homoscedastic Tobit regression with linear form or restricted cubic spline of predictors was used to analyze the associations between screen time, sleep duration, and HRQoL. Multiple imputation by chained equations was performed to deal with missing data. Results: A total of 7555 respondents (mean age 11.5, SD 3.2; 55.1% female) were sampled. Their EQ VAS scores, Ped‑ sQL physical summary scores, and psychosocial summary scores were positively correlated with sleep duration and moderate/vigorous activity but was negatively correlated with screen time. Conclusions: Children and adolescents who had longer exposure to screen, shorter sleep duration, and lower physi‑ cal activity levels appeared to have poorer HRQoL as assessed by PedsQL and EQ‑5D‑Y‑5L. Advice and guidance on screen time allocation for children and adolescents should be provided at the levels of school, community, and family.