عنوان فارسی مقاله:بررسی جایگاه حکمت عملی در آموزش علوم: آنچه از اخلاق ارسطویی و نظریه دانش مبتنی بر فضیلت می توان آموخت
چکیده
این مقاله مفهومی با هدف توصیف دانش عملی معلمان علوم با استفاده از نظریه دانش مبتنی بر فضیلت و مفهوم ارسطویی از حکمت عملی (فرونسیس) است. این مقاله استدلال می کند که درک بیشتر مفهوم حکمت عملی و ارتباط آن با آموزش علوم، درک ما از دانش معلم، توسعه آن و در نتیجه مدل های آموزش معلم را غنی می کند. دیدگاه هایی که از دانش وعلم معلم در این مقاله ارائه شده است، توسط ادبیات فلسفی ارائه می شود. ادبیات فلسفی دیدگاه های هنجاری دانش را زیر سوال می برد و بیش از آنکه یک معرفت شناسی مبتنی بر باور بررسی کند، به بحث درباره معرفت شناسی مبتنی بر فضیلت می پردازد. در این مقاله ابتدا ویژگی های کلی حکمت عملی (فرونسیس) بیان شده است. سپس، دیدگاهی فضیلت محور از دانش توصیف می شود. یک دیدگاه مبتنی بر فضیلت دانش را با مفاهیم اخلاقی پیوند می دهد و حاکی از آن است که رشد دانش ناشی از فضایل فکری مانند متانت فکری، استقامت، انصاف و فروتنی است. یک نظریه دانش فضیلت محور، حکمت عملی (فرونسیس) را برجسته می کند، و عملکرد اصلی آن واسطه گری بین فضایل و دانش نظری در یک خط عملی است که نیازهای انسان را تأمین می کند. نقش فرونسیس و ارتباط آن با آموزش علوم بر این اساس توضیح داده شده است. همچنین در این مقاله در مورد تفاوت های مختلف توصیف دانش عملی در آموزش علوم و یک شخصیت پردازی (تشریح و توصیف منش یا سیرت) مبتنی بر فضیلت بحث می کنم(جایگاه حکمت عملی در آموزش علوم).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.