بررسی جایگاه حکمت عملی در آموزش علوم

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19

تعداد کلمات : 8000

مجله : Cult Stud of Sci Educ

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 ژوئن 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1212 بازدید
35,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی جایگاه حکمت عملی در آموزش علوم: آنچه از اخلاق ارسطویی و نظریه دانش مبتنی بر فضیلت می توان آموخت

چکیده

این مقاله مفهومی با هدف توصیف دانش عملی معلمان علوم با استفاده از نظریه دانش مبتنی بر فضیلت و مفهوم ارسطویی از حکمت عملی (فرونسیس) است. این مقاله استدلال می کند که درک بیشتر مفهوم حکمت عملی و ارتباط آن با آموزش علوم، درک ما از دانش معلم، توسعه آن و در نتیجه مدل های آموزش معلم را غنی می کند. دیدگاه هایی که از دانش وعلم معلم در این مقاله ارائه شده است، توسط ادبیات فلسفی ارائه می شود. ادبیات فلسفی دیدگاه های هنجاری دانش را زیر سوال می برد و بیش از آنکه یک معرفت شناسی مبتنی بر باور بررسی کند، به بحث درباره معرفت شناسی مبتنی بر فضیلت می پردازد. در این مقاله ابتدا ویژگی های کلی حکمت عملی (فرونسیس) بیان شده است. سپس، دیدگاهی فضیلت محور از دانش توصیف می شود. یک دیدگاه مبتنی بر فضیلت دانش را با مفاهیم اخلاقی پیوند می دهد و حاکی از آن است که رشد دانش ناشی از فضایل فکری مانند متانت فکری، استقامت، انصاف و فروتنی است. یک نظریه دانش فضیلت محور، حکمت عملی (فرونسیس) را برجسته می کند، و عملکرد اصلی آن واسطه گری بین فضایل و دانش نظری در یک خط عملی است که نیازهای انسان را تأمین می کند. نقش فرونسیس و ارتباط آن با آموزش علوم بر این اساس توضیح داده شده است. همچنین در این مقاله در مورد تفاوت های مختلف توصیف دانش عملی در آموزش علوم و یک شخصیت پردازی (تشریح و توصیف منش یا سیرت) مبتنی بر فضیلت بحث می کنم(جایگاه حکمت عملی در آموزش علوم).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: The place of practical wisdom in science education: what can be learned from Aristotelian ethics nd a virtue-based theory of knowledge

Abstract

 This conceptual paper aims to characterize science teachers’ practical knowledge utilizing a virtue-based theory of knowledge and the Aristotelian notion of phronesis/practical wisdom. The article argues that a greater understanding of the concept of phronesis and its relevance to science education would enrich our understandings of teacher knowledge, its development, and consequently models of teacher education. Views of teacher knowledge presented in this paper are informed by philosophical literature that questions normative views of knowledge and argues for a virtue-based epistemology rather than a belief-based one. The paper first outlines general features of phronesis/practical wisdom. Later, a virtue-based view of knowledge is described. A virtue-based view binds knowledge with moral concepts and suggests that knowledge development is motivated by intellectual virtues such as intellectual sobriety, perseverance, fairness, and humility. A virtue-based theory of knowledge gives prominence to the virtue of phronesis/practical wisdom, whose primary function is to mediate among virtues and theoretical knowledge into a line of action that serves human goods. The role of phronesis and its relevance to teaching science are explained accordingly. I also discuss differences among various characterizations of practical knowledge in science education and a virtue-based characterization. Finally, implications and further questions for teacher education are presented.