تفاوت های جنسیتی در الگوهای حل مسئله ریاضی: مرور منابع

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27

تعداد کلمات : 9900

مجله : International Education Journal

انتشار : 2007

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
1 آوریل 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1440 بازدید
50,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تفاوت های جنسیتی در الگوهای حل مسئله ریاضی: مرور منابع

چکیده

  مطالعات مختلف حاکی از آن است که تفاوت‌های جنسیتی در حل مسائل ریاضی به نفع پسران وجود دارد. استفاده از استراتژی، به‌عنوان بازتابی از الگوهای مختلف در حل مسئله ریاضی بین جنسیت‌ها، مرتبط با توانایی‌های شناختی، همراه با ویژگی‌های روان‌شناختی و تجربه و آموزش است. بسیاری از متغیرهای پیچیده ازجمله متغیرهای زیست‌شناختی، روان‌شناختی و محیطی مؤثر در تفاوت‌های جنسیتی در حل مسائل ریاضی در برخی حوزه‌های خاص آشکارشده‌اند. این مقاله نشان می‌دهد که تأثیر ارزشیابی در درس‌های حل مسئله ممکن است تفاوت‌های جنسیتی را در الگوهای حل مسئله ریاضی توضیح دهد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Gender differences in mathematical problem solving patterns: A review of literature

Abstract

A large body of literature reports that there are gender differences in mathematicalproblem solving favouring males. Strategy use, as a reflection of different patterns in mathematical problem solving between genders, is found to be related to cognitive abilities, together with psychological characteristics and mediated by experience and education. Many complex variables including biological, psychological and environmental variables are revealed to contribute to gender differences in mathematical problem solving in some specific areas. This article suggests that the combined influence of all affective variables may account for the gender differences in mathematical problem solving patterns.