عنوان فارسی مقاله:تاثیر پذیری خرید اجباری-وسواسی نوجوانان از محیط تربیتی خانواده : بررسی نقش میانجی عزت نفس
چکیده
هدف – هدف این مقاله بررسی نقش واسطه ای عزت نفس در رابطه بین رابطه والدین-نوجوان و رفتار خرید اجباری نوجوانان است. یافتهها با استفاده از نمونهای متشکل از ۳۰۰ نوجوان (۱۵ تا ۱۸ سال) در هند و تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری، نشان میدهند که عزت نفس رابطه بین رابطه والدین-نوجوان و رفتار خرید اجباری نوجوان را تعدیل میکند.
طرح/روششناسی/رویکرد – مطالعه حاضر اولین مطالعهای است که رابطه مهم والدین-نوجوان را بهطور تجربی بررسی کرده و تأثیر آن را بر خرید اجباری در میان نمونهای از نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ ساله اندازهگیری میکند. در ادامه، نویسندگان به بررسی نقش واسطه ای عزت نفس برای رابطه فوق می پردازند. در این پژوهش از تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است.
یافته ها – این مطالعه همچنین نشان می دهد که تعارض و انسجام خانوادگی به عنوان منابع اصلی اجبار نوجوانان عمل می کند. نویسندگان همچنین نقش واسطه ای عزت نفس را در روابط فوق بررسی کرده اند و دریافته اند که اجبار نوجوانان با سطح عزت نفس متفاوت است (یعنی سطح بالاتر عزت نفس منجر به سطوح پایین تر اجبار نوجوانان می شود). مفاهیم عملی و نظری در چارچوب اجبار نوجوانان مورد بحث قرار می گیرد.
اصالت/ارزش – این مطالعه به غنی شدن منابع کمک میکند. این یکی از معدود مطالعاتی است که به بررسی خرید اجباری در دوره نوجوانی – جمعیتی که دسترسی به آن سخت است پرداخته است. در اینجا محققان به طور تجربی رابطه والد-نوجوان را ارزیابی می کنند تا تأثیر آن بر خرید اجباری را بررسی کنند. یافتههای این مطالعه در رابطه با تأثیر واسطهای عزت نفس بر رابطه والدین-نوجوان و رفتار خرید اجباری نوجوانان نشان میدهد که خرید اجباری در دوره نوجوانی آغاز میشود و یک استراتژی مقابلهای رایج برای پسران و دختران است(خرید اجباری-وسواسی نوجوانان).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.