تاثیر پذیری خرید اجباری-وسواسی نوجوانان از محیط تربیتی خانواده

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 33

تعداد کلمات : 10000

مجله : Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics

انتشار : 2015

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
14 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1120 بازدید
49,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تاثیر پذیری خرید اجباری-وسواسی نوجوانان از  محیط تربیتی خانواده : بررسی نقش میانجی عزت نفس

 چکیده

هدف – هدف این مقاله بررسی نقش واسطه ای عزت نفس در رابطه بین رابطه والدین-نوجوان و رفتار خرید اجباری نوجوانان است. یافته‌ها با استفاده از نمونه‌ای متشکل از ۳۰۰ نوجوان (۱۵ تا ۱۸ سال) در هند و تکنیک مدل‌سازی معادلات ساختاری، نشان می‌دهند که عزت نفس رابطه بین رابطه والدین-نوجوان و رفتار خرید اجباری نوجوان را تعدیل می‌کند.

طرح/روش‌شناسی/رویکرد – مطالعه حاضر اولین مطالعه‌ای است که رابطه مهم والدین-نوجوان را به‌طور تجربی بررسی کرده و تأثیر آن را بر خرید اجباری در میان نمونه‌ای از نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ ساله اندازه‌گیری می‌کند. در ادامه، نویسندگان به بررسی نقش واسطه ای عزت نفس برای رابطه فوق می پردازند. در این پژوهش از تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است.

یافته ها – این مطالعه همچنین نشان می دهد که تعارض و انسجام خانوادگی به عنوان منابع اصلی اجبار نوجوانان عمل می کند. نویسندگان همچنین نقش واسطه ای عزت نفس را در روابط فوق بررسی کرده اند و دریافته اند که اجبار نوجوانان با سطح عزت نفس متفاوت است (یعنی سطح بالاتر عزت نفس منجر به سطوح پایین تر اجبار نوجوانان می شود). مفاهیم عملی و نظری در چارچوب اجبار نوجوانان مورد بحث قرار می گیرد.

اصالت/ارزش – این مطالعه به غنی شدن منابع کمک میکند. این یکی از معدود مطالعاتی است که به بررسی خرید اجباری در دوره نوجوانی – جمعیتی که دسترسی به آن سخت است پرداخته است. در اینجا محققان به طور تجربی رابطه والد-نوجوان را ارزیابی می کنند تا تأثیر آن بر خرید اجباری را بررسی کنند. یافته‌های این مطالعه در رابطه با تأثیر واسطه‌ای عزت نفس بر رابطه والدین-نوجوان و رفتار خرید اجباری نوجوانان نشان می‌دهد که خرید اجباری در دوره نوجوانی آغاز می‌شود و یک استراتژی مقابله‌ای رایج برای پسران و دختران است(خرید اجباری-وسواسی نوجوانان).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Effect of family environment on adolescent compulsive buying: mediating role of self-esteem

Abstract

 Purpose – The purpose of this paper is to investigate the mediating role of self-esteem in the relationship between parent-adolescent relationship and adolescent compulsive buying behaviour. Using a sample of 300 adolescents (15-18 years) in India and the structural equation modelling technique, the findings reveal that self-esteem mediates the relationship between parent-adolescent relationship and adolescent compulsive buying behaviour. Design/methodology/approach – The present study is the first to experimentally manipulate important parent-adolescent relationship and measures its impact on compulsive buying among a sample of 15-18-year old adolescents. Next, the authors investigate the mediating role of self-esteem for the above relationship. Confirmatory factor analysis and structural equation modelling have been used in the study. Findings – The study also establishes that familial conflict and cohesion acts as major sources of adolescent compulsivity. The authors have also examined the mediating role of self-esteem on the above relationships and found that adolescents’ compulsivity varies with the level of self-esteem (i.e. higher level of self-esteem leads to lower levels of adolescents’ compulsivity). The practical and theoretical implications are discussed within the context of adolescents’ compulsivity. Originality/value – The study makes some inimitable and significant contributions to the literature. It portrays one of few studies to investigate compulsive buying during adolescence period – a hard to reach population. Here authors experimentally manipulate parent-adolescent relationship to investigate its impact on compulsive buying. The study’s findings in regard to mediating effect of self-esteem on the parent-adolescent relationship and adolescents’ compulsive buying behaviour suggest that compulsive buying begins during adolescence period and is a common coping strategy for both boys and girls.