پیشرفت ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی در کلاس های درس فراگیر: نتایج یک مطالعه طولی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18

تعداد کلمات : 7500

مجله : Mathematics Education Research Journal

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 فوریه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1401 بازدید
34,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:پیشرفت ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی در کلاس های درس فراگیر: نتایج یک مطالعه طولی

چکیده

  اطلاعات کمی در مورد پیشرفت ریاضی دانش آموزان دارای ناتوانی ذهنی (ID) در کلاس های درس فراگیر وجود دارد. داشتن درک مبتنی بر تحقیق از موضوع مهم است زیرا آموزش فراگیر در بسیاری از کشورها به یک امر عادی تبدیل شده است و تعداد فزاینده ای از دانش آموزان دارای شناسنامه در حال حاضر در مدارس عادی تحصیل می کنند. ما دستاوردهای یادگیری ۳۸ دانش آموز با شناسه از ۳۱ کلاس ۲ و ۳ را بررسی کردیم. داده های مربوط به پیشرفت ریاضی در ابتدا و در پایان یک سال تحصیلی جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل خوشه ای چهار گروه همگن را نشان داد که به طور معنی داری در پیشرفت ریاضی متفاوت بودند. دانش‌آموزان در همان خوشه در مهارت‌های فرعی مشابه پیشرفت کردند. دانش قبلی یک پیش بینی کننده مهم برای پیشرفت است و واریانس بیشتری را نسبت به IQ توضیح می دهد. علاوه بر این، به نظر می رسد کسب مفهوم کمیت-عدد، به ویژه پیوند کمیت ها و اعداد، عامل مهمی برای توسعه ریاضی باشد. این نتایج نشان می‌دهد که آموزش ریاضی باید متناسب با مشخصات دانش دانش‌آموزان باشد(دانش آموزان کم توان ذهنی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The mathematical progress of students with an intellectual disability in inclusive classrooms: results of a longitudinal study

Abstract

 Little is known about the mathematical development of students with intellectual disabilities (ID) in inclusive classrooms. It is important to have a researchbased understanding of the subject since inclusive education is becoming the norm in many countries, and an increasing number of students with an ID now attend mainstream schools. We investigated the learning gains of 38 students with ID from 31 grades 2 and 3 inclusive classrooms. Data on mathematics achievement were collected at the beginning and at the end of one school year. A cluster analysis revealed four homogeneous groups that differed significantly in their mathematical progress. Students in the same cluster improved in the same subskills. Prior knowledge is a significant predictor for progress and explains more variance than IQ. In addition, the acquisition of the quantitynumber concept, especially the linkage of quantities and numbers, seems to be an important factor for mathematical development. These results show that mathematics instruction needs to be tailored to the specific knowledge profiles of students.