تأثیر دانش کارآفرینی بر علاقه کارآفرینی دانشجو

نوع فایل : PDF

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 14

تعداد کلمات : 4500

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
15 جولای 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1077 بازدید
24,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر دانش کارآفرینی بر علاقه کارآفرینی دانشجو ، مطالعه موردی: دانشجوی برنامه مطالعه مدیریت ، دانشکده اقتصاد ، دانشگاه کاتولیک سنت توماس

 چکیده

  هدف از این تحقیق این است که بدانیم دانش کارآفرینی چه تاثیری در علاقه دانشجو از رشته مدیریت در دانشگاه کاتولیک سنت توماس مدان در کارآفرینی دارد. این تحقیق با استفاده از روشهای توصیفی و کمی با ۹۶ نمونه که بصورت تصادفی با استفاده از پرسشنامه آنلاین و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از رگرسیون خطی ساده استفاده شده است. نتیجه تحقیق نشان می دهد که ۵۱،۰۴٪ از دانشجویان با دانش کارآفرینی با دوره کارآفرینی موافق هستند و ۴۴،۱۷٪ از دانشجویان موافق هستند که دانش کارآفرینی می تواند از علاقه دانشجو به کارآفرینی حمایت کند.

از نتیجه آزمون به دست آمده: ۱) ضریب تعیین (R2) برابر با ۰۳۰/۰ است که علاقه دانشجو به کارآفرینی برابر با ۲۳،۰٪ تحت تأثیر دانش کارآفرینی و ۷۷،۰٪ تحت تأثیر سایر عواملی است که در این تحقیق توضیح داده نشده است ( به عنوان مثال: هم افزایی دوره های معرفی مشاغل ، بازاریابی و تجارت الکترونیکی). ۲) معادله رگرسیون: Y = 1.966 + 0.490 + e ، که در آن سطح معنی داری ۰٫۰۰۰ <0.05 ، تعداد t برابر است با ۵٫۳۰۶ ، که بزرگتر از جدول t است که برابر با ۱٫۶۵ است. بنابراین ، Ho رد می شود ، این بدان معنی است که دانش کارآفرینی تأثیر مثبتی بر علاقه دانشجو به کارآفرینی دارد.

بر اساس بحث می توان نتیجه گرفت که: ۱) دانش کارآفرینی هنوز تأثیر کمتری در علاقه دانشجو به کارآفرینی دارد (۰/۰ = R2 = 2) ، بنابراین ، برای توسعه علاقه دانشجو به کارآفرینی ، لازم است دوره های قابل اجرا با حمایت سایر دوره ها را به دانشجویان ارائه دهیم. مانند دوره های معرفی مشاغل ، بازاریابی و تجارت الکترونیکی. ۲) هنوز علاقه دانشجویان به کارآفرینی وجود ندارد ، از این رو دانشگاه کاتولیک سنت توماس مدان نیاز به ایجاد اتحادیه دانشجویان به عنوان یک محل کارآموزی یا مکانی برای یادگیری کارآفرینی برای دانشجویان با علاقه بالا به کارآفرینی و جلوگیری از بیکاری آنها دارد. ۳) برای تحقیقات بیشتر بهتر است عوامل دیگری را نیز اضافه کنید که می تواند متغیر وابسته علاقه دانشجو به کارآفرینی را مانند احتمال ، شخصیت ، انگیزه کارآفرینی ، محیط خانوادگی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه توضیح دهد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Influence of Entrepreneurial Knowledge to Student’s Entrepreneurship Interest, Case Study: Student of Management Study Program, Faculty of Economics, Saint Thomas Catholic University Medan

Abstract

 The purpose of this research is to know how much influence of entrepreneurial knowledge to student’s interest from Management major at University Catholic of St. Thomas Medan in entrepreneurship. The research uses descriptive and quantitative methods with 96 samples which taken randomly using online questionnaire and data analysis using simple linear regression. The research result shows that 51,04 % of students with entrepreneurial knowledge agree with entrepreneurship course and 44,17 % of students agree that entrepreneurial knowledge can support student’s interest in entrepreneurship. From the test result obtained: 1) Determination coefficient (R2) is equal to 0,230 which student’s interest in entrepreneurship is equal to 23,0 % influenced by entrepreneurial knowledge and 77,0 % influenced by other factors which are not explained in this research (for example: synergy of business introduction, Marketing, and e-commerce courses). 2) Regression equation: Y = 1.966+0,490+e, where level of significance 0.000 < 0,05, t-count is equal to 5.306, which is bigger than t-table that is equal to 1,65. So, Ho is rejected which means entrepreneurial knowledge has positive impact on student’s interest in entrepreneurship. Based on discussion we can conclude that: 1) entrepreneurial knowledge still has low impact on student’s interest in entrepreneurship (R2 = 0.230), hence, to develop student’s interest in entrepreneurship, it is necessary to give students more applicable courses with support from other courses like business introduction, Marketing, and e-commerce courses. 2) there is still students disinterest in entrepreneurship, hence University Catholic of Saint Thomas Medan need to establish students union as an apprenticeship place or a place to learn entrepreneurship for students with high interest in entrepreneurship and avoid them from unemployment. 3) For further research it is better to add other factors which can explain dependent variable of student’s interest in entrepreneurship like Probability, Personality, entrepreneurial motivation, family environment of students after graduated from their university.