من را دنبال کن: استفاده از رسانه‌های اجتماعی در گزینش و استخدام

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 16

تعداد کلمات : 5700

مجله : The Journal of Social Media in Society

انتشار : 2019

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
26 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1441 بازدید
27,000 تومان

 عنوان فارسی مقاله:من را دنبال کن: استفاده از رسانه‌های اجتماعی در گزینش و استخدام

 چکیده

 استفاده از رسانه‌های اجتماعی در زمینه‌ی منابع انسانی، از جمله استفاده‌ی گسترده از اینترنت برای تفکیک و گزینش متقاضیان در طی فرایند استخدام روز به روز در حال افزایش است. این مسئله موجب افزایش علاقه به شیوه‌ی تأثیر گذاری رسانه‌های اجتماعی روی استخدام کارکنان شده است. این مطالعه با استناد به تئوری تصویر و ایجاد برداشت، به بررسی اثرات استفاده از رسانه‌های اجتماعی توسط متقاضی روی برداشت و ادراک استخدام کننده‌ها نسبت به متقاضی و اثر کلی روی انتخاب کاندید می‌پردازد. با استفاده از روش نظر سنجی، اطلاعات از متخصصان منابع انسانی از صنایع مختلف جمع آوری شد. نتایج، فرضیه‌ی ما را مبنی بر این که رسانه‌های اجتماعی مثبت با پیامدهای استخدامی مهم نظیر تناسب، مهارت‌های بین فردی و توصیه‌ی استخدام مرتبط است تأیید می‌کند. به علاوه، صلاحیت و مدارک متقاضی به عنوان عامل تعدیل کننده بررسی شد. نتایج اهمیت زیادی برای مدیران و متقاضیان دارد.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Follow Me: The Use of Social Media in Recruitment

The use of social media in the human resource arena continues to increase, including a growing use of the internet for pre-screening applicants during the recruitment process. This increase has sparked interest in how social media affects employee recruitment. Rooted in image theory and impression formation, this study explored the effects of an applicant’s use of social media on the recruiter’s perception of the candidate and the overall impact on candidate selection. Using a survey method, information was gathered from human resources professionals from a variety of industries. Results support our hypotheses that positive social media is related to important recruitment outcomes such as fit, perceived interpersonal skills, and hiring recommendation. Additionally, an important moderator, applicant qualifications, was explored. Results have important implications for both managers and applicants

    دیدگاهتان را بنویسید