عنوان فارسی مقاله:من را دنبال کن: استفاده از رسانههای اجتماعی در گزینش و استخدام
چکیده
استفاده از رسانههای اجتماعی در زمینهی منابع انسانی، از جمله استفادهی گسترده از اینترنت برای تفکیک و گزینش متقاضیان در طی فرایند استخدام روز به روز در حال افزایش است. این مسئله موجب افزایش علاقه به شیوهی تأثیر گذاری رسانههای اجتماعی روی استخدام کارکنان شده است. این مطالعه با استناد به تئوری تصویر و ایجاد برداشت، به بررسی اثرات استفاده از رسانههای اجتماعی توسط متقاضی روی برداشت و ادراک استخدام کنندهها نسبت به متقاضی و اثر کلی روی انتخاب کاندید میپردازد. با استفاده از روش نظر سنجی، اطلاعات از متخصصان منابع انسانی از صنایع مختلف جمع آوری شد. نتایج، فرضیهی ما را مبنی بر این که رسانههای اجتماعی مثبت با پیامدهای استخدامی مهم نظیر تناسب، مهارتهای بین فردی و توصیهی استخدام مرتبط است تأیید میکند. به علاوه، صلاحیت و مدارک متقاضی به عنوان عامل تعدیل کننده بررسی شد. نتایج اهمیت زیادی برای مدیران و متقاضیان دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.