عنوان فارسی مقاله:درک رفتار برونی سازی دانش آموزان پسر: نقش ذهنیت و دلبستگی مادر
چکیده
اهداف: مشکلات رفتاری برونی سازی به عنوان یک مانع جدی برای رشد کودک در نظر گرفته میشود، و بنابراین شناسایی عوامل پیش بینی کننده آنها مهم است. در این مطالعه، ما ارتباط بین مشکلات بیرونی پسران مدرسهای، عملکرد بازتابنده مادر (RF) و درک مادر از رابطه کودکی خود با مراقبین خود را بررسی کردیم. روش: نمونه مطالعه شامل ۳۹ پسر در سن مدرسه بود که به همراه مادرانشان مشکلات رفتاری بیرونی تشخیص داده شد. آسیب شناسی روانی کودک با استفاده از چک لیست رفتار کودک و فرم گزارش معلم ارزیابی شد. ارزیابی ما از ظرفیت ذهنی مادران بر اساس مصاحبه دلبستگی بزرگسالان و مقیاس عملکرد بازتابی بود. ادراک رابطه کودکی مادر با والدینش با استفاده از ابزار پیوند والدین ارزیابی شد. نتایج: تجزیه و تحلیل نشان داد که موارد شدیدتر رفتار پرخاشگرانه و قانون شکن در پسران با RF پایین در مادران و همچنین درک مادر از رابطه کودکی خود با والدین خود به عنوان استقلال کمتر همراه است. رفتار پرخاشگرانهتر در پسران نیز با درک مادر از خود به عنوان تجربه مراقبت بالاتر از پدرش در دوران کودکی همراه بود. نتیجه گیری: اینها فقط یافتههای اولیه هستند و ما آنها را با هدف درک روشهای احتمالی ارتباط RF مادر و زمینه بین نسلی کیفیت رابطه با مشکلات رفتاری بیرونی در دوران کودکی مورد بحث قرار دادهایم(رفتار برونی سازی دانش آموزان پسر).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.