درک رفتار برونی سازی دانش آموزان پسر: نقش ذهنیت و دلبستگی مادر

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24

تعداد کلمات : 8800

مجله : Journal of Child and Family Studies

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
30 نوامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1131 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:درک رفتار برونی سازی دانش آموزان پسر: نقش ذهنیت و دلبستگی مادر

 چکیده

 اهداف: مشکلات رفتاری برونی سازی به عنوان یک مانع جدی برای رشد کودک در نظر گرفته می‌شود، و بنابراین شناسایی عوامل پیش بینی کننده آنها مهم است. در این مطالعه، ما ارتباط بین مشکلات بیرونی پسران مدرسه‌ای، عملکرد بازتابنده مادر (RF) و درک مادر از رابطه کودکی خود با مراقبین خود را بررسی کردیم. روش: نمونه مطالعه شامل ۳۹ پسر در سن مدرسه بود که به همراه مادرانشان مشکلات رفتاری بیرونی تشخیص داده شد. آسیب شناسی روانی کودک با استفاده از چک لیست رفتار کودک و فرم گزارش معلم ارزیابی شد. ارزیابی ما از ظرفیت ذهنی مادران بر اساس مصاحبه دلبستگی بزرگسالان و مقیاس عملکرد بازتابی بود. ادراک رابطه کودکی مادر با والدینش با استفاده از ابزار پیوند والدین ارزیابی شد. نتایج: تجزیه و تحلیل نشان داد که موارد شدیدتر رفتار پرخاشگرانه و قانون شکن در پسران با RF پایین در مادران و همچنین درک مادر از رابطه کودکی خود با والدین خود به عنوان استقلال کمتر همراه است. رفتار پرخاشگرانه‌تر در پسران نیز با درک مادر از خود به عنوان تجربه مراقبت بالاتر از پدرش در دوران کودکی همراه بود. نتیجه گیری: این‌ها فقط یافته‌های اولیه هستند و ما آنها را با هدف درک روشهای احتمالی ارتباط RF مادر و زمینه بین نسلی کیفیت رابطه با مشکلات رفتاری بیرونی در دوران کودکی مورد بحث قرار داده‌ایم(رفتار برونی سازی دانش آموزان پسر).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Understanding the Externalizing Behavior of School-Age Boys: The Role of a Mother’s Mentalization and Attachment

Abstract

 Objectives Externalizing behavior problems are considered to be a serious impediment to a child’s development, and therefore it is important to identify their predictors. In this study, we investigated the connections between school-aged boys’ externalizing problems, the mother’s reflective functioning (RF) and the mother’s perception of her childhood relationship with her own caregivers. Methods The study sample comprised 39 school-age boys diagnosed with externalizing behavior problems together with their mothers. A child’s psychopathology was assessed using the Child Behavior Checklist and Teacher Report Form. Our assessment of the mothers’ mentalizing capacities was based on the Adult Attachment Interview and Reflective Functioning Scale. The perception of a mother’s childhood relationship with her parents was assessed using the Parental Bonding Instrument. Results The analysis revealed that more severe cases of aggressive and rule-breaking behavior in boys were associated with lower RF in mothers, as well as with a mother’s perception of her childhood relationship with her own parents as less autonomous. More aggressive behavior in boys was also associated with a mother’s perception of herself as experiencing a higher degree of care from her father during her own childhood. Conclusions These are only preliminary findings and we have discussed them with a view to understanding the possible ways in which a mother’s RF and the intergenerational context of relationship quality are associated with externalizing behavior problems in middle childhood.