اثرات سبک رهبری، چارچوب سازی و تئوری کانون تنظیم ارتقاء بر روی رفتار حامی سازمانی غیر اخلاقی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27

تعداد کلمات : 7000

مجله : Journal of Business Ethics

انتشار : 2015

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
21 فوریه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1071 بازدید
27,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اثرات سبک رهبری، چارچوب سازی و تئوری کانون تنظیم ارتقاء بر روی رفتار حامی سازمانی غیر اخلاقی

چکیده

 هدف این مقاله، بررسی اثر کانون تنظیم تبلیغات و سبک رهبری بر روی تمایل کارکنان برای مشارکت در رفتار حامی سازمانی غیر اخلاقی (UBP: امپرس و بینگهام، ۹۵:۷۶۹-۷۸۰، ۲۰۱۱) می‌باشد. با استناد به دیدگاه تعاملگرایی شخص- وضعیت، ما به بررسی تعامل و اثر متقابل سبک رهبری و شیوه چارچوب بندی پیام‌ها و نیز تست تعامل سه سویه با دیدگاه ارتقا می‌پردازیم. با استفاده از طرح ازمایشات، نتایج نشان داد که رهبران تحول گرای کاریزماتیک و الهام گرا، سطوح بالایی از UBP را نسبت به رهبران تعاملی را نشان می‌دهد به خصوص زمانی که رهبران از چارچوب بندی زیان و نه چارچوب بندی سود استفاده می‌کنند. به علاوه، کانون تنظیمی ارتقای رهبران موجب تعدیل این رابطه می‌شود به طوری که این اثر برای پیروان با دیدگاه ارتقایی پایین صدق می‌کند نه برای افراد با دیدگاه ارتقایی بالا. یافته‌های ما، به توسعه دانش UBP کمک کرده و از این روی مکانیسم‌های نظری را برای توضیح زمان وقوع رفتار ارائه کرده و به تقویت تئوری رهبری و تحقیقاتب ر روی تصمیم گیری اخلاقی کمک می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Effect of Leadership Style, Framing, and Promotion Regulatory Focus on Unethical Pro-Organizational Behavior

Abstract

The goal of this paper is to examine the impact of leadership and promotion regulatory focus on employees’ willingness to engage in unethical pro-organizational behavior (UPB; Umphress and Bingham, J Appl. Psychol 95:769–780, 2011). Building from a person–situation interactionist perspective, we investigate the interaction of leadership style and how leaders frame messages, as well as test a three-way interaction with promotion focus. Using an experimental design, we found that inspirational and charismatic transformational leaders elicited higher levels of UPB than transactional leaders when the leaders used loss framing, but not gain framing. Furthermore, followers’ promotion regulatory focus moderated this relationship such that the effect held for followers with low promotion focus, but not for individuals with high promotion focus. Our findings extend the understanding of UPB, offer theoretical mechanisms to explain when this behavior occurs, and contribute to leadership theory and research on ethical decision making.