بررسی چارچوب ارزش های رقابتی در فرهنگ تولید و سازمانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 34

تعداد کلمات : 9500

مجله : European Journal of management

انتشار : 2015

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
9 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1131 بازدید
31,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی چارچوب ارزش های رقابتی در  فرهنگ تولید و سازمانی

 چکیده  

اعتباریابی ابزار ارزیابی فرهنگ سازمانی  (OCAI) مبتنی بر یک مدل نظری است که به عنوان چارچوب ارزشهای رقابت شناخته می‌شود. این قالب در سازماندهی و تفسیر انواع پدیده‌های سازمانی بسیار ارزشمند می‌باشد. در این مقاله، مشخص خواهد شد که چرا داشتن یک چارچوب بسیار مهم است و چگونه این چارچوب در ابتدا از طریق تحقیق در مورد اثربخشی سازمانی تهیه شد. ما همچنین چهار نوع فرهنگ غالب را که از چارچوب بیرون می‌آیند ارائه می‌کنیم(رقابت در فرهنگ تولید و سازمانی). این چهار نوع فرهنگ به عنوان پایه و اساس OCAI در نظر گرفته می‌شوند. علاوه بر این، از آنجا که فرهنگ ارزش‌های اصلی، فرضیات، تفسیرها و رویکردهایی را که یک سازمان را مشخص می‌کند، تعریف می‌کند، انتظار داریم سایر ویژگی‌های سازمان‌ها نیز چهار نوع فرهنگ را منعکس کنند. ما به مثالهایی از چگونگی این مورد اشاره می‌کنیم. به طور خاص، ما نشان می‌دهیم که چارچوب ارزشهای رقابت برای شناسایی رویکردهای اصلی برای طراحی سازمان، مراحل توسعه چرخه زندگی، کیفیت سازمان، تئوری‌های کارایی، نقشهای رهبری و نقشهای مدیران منابع انسانی و مهارتهای مدیریتی مفید است(رقابت در فرهنگ تولید و سازمانی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Investigating the  Competitive Values Framework in Production and Organizational Culture

Abstract

The OCAI is based on a theoretical model known as the Competing Values Framework. This framework is extremely useful in organizing and interpreting a wide variety of organizational phenomena. In this chapter, we explain why having a framework is so important and how this framework was initially developed through research on organizational effectiveness. We also explain the four dominant culture types that emerge from the framework. These four culture types serve as the foundation for the OCAI. In addition, because culture defines the core values, assumptions, interpretations, and approaches that characterize an organization, we might expect that other characteristics of organizations would also reflect the four culture types. We point out examples of how this is the case. In particular, we show how the Competing Values Framework is useful for identifying the major approaches to organizational design, stages of life cycle development, organizational quality, theories of effectiveness, leadership roles and roles of human resource managers, and management skills.

دیدگاهتان را بنویسید