رهبری در پروژه های نوآوری: تصویری از کارورزان انعکاسی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 21

تعداد کلمات : 11000

مجله : Journal of Innovation and Entrepreneurship

انتشار : 2020

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
8 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1358 بازدید
30,000 تومان

 عنوان فارسی مقاله:رهبری در پروژه های نوآوری: تصویری از کارورزان انعکاسی و ارتباط آن با یادگیری سازمانی

 چکیده

 هدف این مقاله ی مفهومی، اثبات این است که کارورز انعکاسی دونالد شون، در واقع تشریح کننده ی مدل صریح از مراحلی است که رهبران پروژه از آن نا آگاه هستند. علاوه بر این، این مدل تحقیق انعکاسی می تواند با مدل یادگیری سازمانی آرگریس و شون به طور معنی داری ترکیب شود. الگوی ترکیبی تحقیق و یادگیری می تواند از اعضای تیم و رهبران پروژه برای ارتقاء انعکاس آنها و بهبود موفقیت پروژه آنها پشتیبانی کند. هجده رهبر پروژه تیم های نوآوری با استفاده از مصاحبه های عمیق با هدف ارزیابی نحوه عملکرد رهبران پروژه هنگام برخورد با حوادث بحرانی در طول پروژه های خود مورد مطالعه قرار گرفتند. بر اساس گزیده ای از سه رهبر پروژه، یک نمونه تجربی از مدل شون ارائه شده است: آنها تشخیص دادند که مشکلی وجود دارد، مسئله را تحقیق کرده اند، راه حل های جایگزین تهیه کرده، راه حل های مختلف و گزینه های مختلفی را برای اعتبار سنجی آزمایش کرده و با آزمایش راه حل ها، انتخاب و استفاده از یک راه حل خاص، و ارزیابی روند کامل را در پیش گرفتند. پیشنهاد نویسندگان برای کارورزان استفاده از الگوی ترکیبی از تمرین کننده انعکاس و یادگیری سازمانی است، زیرا این امر می تواند به رهبری نوآوری در عمل در سطح فردی و تیمی کمک کند. ارزش علمی این سهم در تبدیل الگوی نهفته (ضمنی) شون به یک مدل آشکار (صریح) است و با ارتباط آن با الگوی یادگیری سازمانی، نتیجه ای پدید می آید که هم برای تحقیقات و هم در آینده کاربرد دارد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Leadership in innovation projects: an illustration of the reflective practitioner and the relation to organizational learning

Abstract

The purpose of this conceptual article is to demonstrate that Donald Schön’s Reflective Practitioner actually outlines an explicit model of the steps that project leaders in practice apply largely unaware. This reflective research model furthermore can be meaningfully combined with Argyris and Schön’s model of organizational learning. The combined research and learning model can support project team members and leaders to enhance their reflectiveness and improve their project success. Eighteen project leaders of innovation teams were studied by means of in-depth interviews aimed at assessing how project leaders act when dealing withپ critical incidents during their projects. Based on a selection of three project leaders, an empirical illustration of Schön’s model is provided: they recognized there was a problem, researched the problem, developed alternative solutions, tested different solutions and alternatives on validity, tried out and experimented with solutions, selected and applied a particular solution, and evaluated the process completed. The authors’ suggestion for practitioners is applying the combined model of the reflective practitioner and organizational learning, as this can help innovation leadership in practice at both the individual and the team level. The scientific value of this contribution lies in the conversion of Schön’s latent (tacit) model into a manifest (explicit) model, and by relating it to the model of organizational learning, a result emerges that is both applicable to future research and practice.

 
    دیدگاهتان را بنویسید