فعالیتها و روشهای درمانی به کمک اسب در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 16

تعداد کلمات : 6400

مجله : Complementary Therapies in Medicine

انتشار : 2019

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
13 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1355 بازدید
28,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:فعالیتها و روشهای درمانی به کمک اسب در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم: یک مرورسیستماتیک و فراتحلیل

 چکیده

مقدمه: ماهیت چند منظوره اختلال طیف اوتیسم (ASD) به همین دلیل است که به منظور حمایت از روش کلاسیک ، می توان از روشهای مکمل و جایگزین درمان استفاده کرد.

اهداف: هدف از این مطالعه بررسی اثربخشی فعالیتها و اقدامات درمانی به کمک اسب (EAAT) در بیماران مبتلا به ASD براساس مرور منابع بود.

مواد و روش ها: مرور منابع و متاآنالیز مطابق با موارد گزارش گیری ترجیحی برای بررسی های سیستماتیک و دستورالعمل های متاآنالیز (PRISMA) انجام شد. بانکهای اطلاعاتی PUBMED ، Cochrane ، Web of Science ، ClinicalTrials.gov و PEDro تا تاریخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۷ جستجو شدند. فقط مقالاتی که به زبان انگلیسی منتشر شده اند ، در یک ژورنال با یک روند بررسی ، بعد از سال ۱۹۹۹ ، با گروه کنترل یا ارائه کام نتایج قبل و بعد از درمان مقایسه ای در بیماران مبتلا به ASD و معیارهای ورود به مطالعه / خروج از روشنی در نظر گرفته شد. كيفيت روش شناختي مطالعات شامل با استفاده از ابزار ارزيابي كيفي مطالعات كمي (QATQS) ارزيابي شد. متاآناليز سه مطالعه انجام شد(روشهای درمانی درکودکان مبتلا به اوتیسم).

يافته ها: در مجموع ۱۵ مطالعه با ۳۹۰ شركت كننده (سني: ۳ تا ۱۶ سال) انجام شد. تعامل بین عملکرد روانی اجتماعی و EAAT در اکثر مطالعات مورد بررسی قرار گرفت. بهبود در حوزه های زیر گزارش شده است: جامعه پذیری ، تعامل ، رفتارهای ناسازگار و زمان واکنش کمتر در آموزش های حل مسئله پس از EAAT. متاآنالیز هیچ اختلاف آماری معنی داری را برای اثرات مورد بررسی نشان نداد.

نتیجه گیری: با وجود نیاز به تحقیقات بیشتر ، استاندارد تر ، نتایج مطالعات موجود در این بررسی به ما امکان می دهد نتیجه بگیریم که EAAT ممکن است یک شکل مفید از درمان در کودکان مبتلا به ASD باشد(روشهای درمانی درکودکان مبتلا به اوتیسم).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Equine assisted activities and therapies in children with autism spectrum disorder: A systematic review and a meta-analysis

Abstract

Introduction: The multifactorial nature of Autism Spectrum Disorder (ASD) is the reason why complementary and alternative methods of treatment are sought in order to support the classic approach. Objectives: The aim of the study was to assess the effectiveness of Equine-Assisted Activities and Therapies (EAAT) in ASD patients based on a review of the literature. Methods: A review of the literature and a meta-analysis were conducted in accordance with the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses (PRISMA) guidelines. PUBMED, Cochrane Library, Web of Science, ClinicalTrials.gov and PEDro databases were searched until July 20, 2017. Only articles published in English, in a journal with a review process, after 1999, with a control group or presentation of comparative  re-/post-therapy results in ASD patients, and clear inclusion/exclusion criteria were considered. The methodological quality of the included studies was assessed using the Quality Assessment Tool for Quantitative Studies (QATQS).The meta-analysis of three studies was conducted. Results: A total of 15 studies with 390 participants (aged: 3–16 years) were included. The interaction between psychosocial functioning and EAAT was investigated in most studies. Improvement was reported in the following domains: socialization, engagement, maladaptive behaviors, and shorter reaction time in problem-solving situations after EAAT. The meta-analysis revealed no statistically significant differences for the investigated effects. Conclusions: Despite the need for further, more standardized research, the results of the studies included in this review allow us to conclude that EAAT may be a useful form of therapy in children with ASD.

دیدگاهتان را بنویسید