عنوان فارسی مقاله:فعالیتها و روشهای درمانی به کمک اسب در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم: یک مرورسیستماتیک و فراتحلیل
چکیده
مقدمه: ماهیت چند منظوره اختلال طیف اوتیسم (ASD) به همین دلیل است که به منظور حمایت از روش کلاسیک ، می توان از روشهای مکمل و جایگزین درمان استفاده کرد.
اهداف: هدف از این مطالعه بررسی اثربخشی فعالیتها و اقدامات درمانی به کمک اسب (EAAT) در بیماران مبتلا به ASD براساس مرور منابع بود.
مواد و روش ها: مرور منابع و متاآنالیز مطابق با موارد گزارش گیری ترجیحی برای بررسی های سیستماتیک و دستورالعمل های متاآنالیز (PRISMA) انجام شد. بانکهای اطلاعاتی PUBMED ، Cochrane ، Web of Science ، ClinicalTrials.gov و PEDro تا تاریخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۷ جستجو شدند. فقط مقالاتی که به زبان انگلیسی منتشر شده اند ، در یک ژورنال با یک روند بررسی ، بعد از سال ۱۹۹۹ ، با گروه کنترل یا ارائه کام نتایج قبل و بعد از درمان مقایسه ای در بیماران مبتلا به ASD و معیارهای ورود به مطالعه / خروج از روشنی در نظر گرفته شد. كيفيت روش شناختي مطالعات شامل با استفاده از ابزار ارزيابي كيفي مطالعات كمي (QATQS) ارزيابي شد. متاآناليز سه مطالعه انجام شد(روشهای درمانی درکودکان مبتلا به اوتیسم).
يافته ها: در مجموع ۱۵ مطالعه با ۳۹۰ شركت كننده (سني: ۳ تا ۱۶ سال) انجام شد. تعامل بین عملکرد روانی اجتماعی و EAAT در اکثر مطالعات مورد بررسی قرار گرفت. بهبود در حوزه های زیر گزارش شده است: جامعه پذیری ، تعامل ، رفتارهای ناسازگار و زمان واکنش کمتر در آموزش های حل مسئله پس از EAAT. متاآنالیز هیچ اختلاف آماری معنی داری را برای اثرات مورد بررسی نشان نداد.
نتیجه گیری: با وجود نیاز به تحقیقات بیشتر ، استاندارد تر ، نتایج مطالعات موجود در این بررسی به ما امکان می دهد نتیجه بگیریم که EAAT ممکن است یک شکل مفید از درمان در کودکان مبتلا به ASD باشد(روشهای درمانی درکودکان مبتلا به اوتیسم).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.