ارزیابی عملکرد آموزشی بر اساس رویکرد ارزیابی جامع و AHP فازی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 31

تعداد کلمات : 5800

مجله : Applied Soft Computing

انتشار : 2015

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
18 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1593 بازدید
34,500 تومان

عنوان فارسی مقاله:ارزیابی عملکرد آموزشی بر اساس رویکرد ارزیابی جامع و AHP فازی

  چکیده

 ارزیابی عملکرد آموزشی یک ابزار مهم برای بهبود کیفیت آموزش بوده و نقش مهمی در تقویت مدیریت مؤسسات آموزش عالی ایفا می‌کند. در این مقاله، یک چارچوب جدید برای ارزیابی عملکرد آموزش بر اساس ترکیب AHP فازی و روش ارزیابی جامع فازی ارائه می‌شود. به طور ویژه، بعد از تعیین عوامل اصلی و فرعی، سیستم شاخص عملکرد آموزش ایجاد شد. در سیستم شاخص، وزن عامل اصلی و عامل فرعی با روش AHP فازی برآورد شد. با استفاده از روش فازی می‌توان اجماع تصمیم گیران را تسهیل کرده و از این روی عدم قطعیت را کاهش می‌دهد. بر اساس این سیستم، روش ارزیابی جامع فازی برای ارزیابی عملکرد آموزشی استفاده شد. بر اساس این سیستم، روش ارزیابی جامع فازی برای ارزیابی عملکرد آموزش استفاده شد. کاربرد نمونه برای بررسی چارچوب پیشنهادی استفاده شد. کاربرد این چارچوب موجب علمی‌تر شدن، صحیح‌تر شدن و عینی‌تر شدن نتایج ارزیابی می‌شود. انتظار می‌رود که این کار یک ابزار مهم برای مدیران موسسه‌های آموزش عالی در بهبود سطح کیفیت آموزشی است(رویکرد ارزیابی جامع و AHP فازی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Evaluating teaching performance based on fuzzy AHP and comprehensive evaluation approach

 

Abstract

Evaluating teaching performance is a main means to improve teaching quality and can plays an important role in strengthening the management of higher education institutions. In this paper, we present a novel framework for teaching performance evaluation based on the combination of fuzzy AHP and fuzzy comprehensive evaluation method. Specifically, after determining the factors and sub-factors, the teaching performance index system was established. In the index system, the factor and sub-factor weights were then estimated by the extent analysis fuzzy AHP method. Employing the fuzzy AHP method in group decision-making can facilitate a consensus of decision-makers and reduce uncertainty. On the basis of the system, the fuzzy comprehensive evaluation method was employed to evaluate teaching performance. A case application was also used to illustrate the proposed framework. The application of this framework can make the evaluation results more scientific, accurate, and objective. It is expected that this work may serve as an assistance tool for managers of higher education institutions in improving the educational quality level.

دیدگاهتان را بنویسید