تحقیق مربوط به جو سازمانی: یک رویکرد پیشنهادی با تاکید بر مؤسسات بانکداری

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 11

تعداد کلمات : 4300

مجله : Business Process Management Journal

انتشار : 2012

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
21 مارس 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1118 بازدید
11,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تحقیق مربوط به جو سازمانی: یک رویکرد پیشنهادی با تاکید بر مؤسسات بانکداری

 چکیده

 سختی کسب دانش و اطلاعات در خصوص روابط بین کارکنان و تیم‌های کاری در یک شرکت را می‌توان با یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین مفاهیم مربوط به مدیریت منابع یعنی مفهوم وجو سازمانی حل کرد. بر طبق شیوانتو (۲۰۰۳)، جو یک محیط اجتماعی و روانی است که در سازمان وجود دارد و بر رفتار اعضای آن اثر دارد. این خود تحت تأثیر برخی عوامل نظیر سبک‌های رهبری، ساختار سازمانی، راهبردهای انگیزشی، نیازهای فرد و دلایل دیگر دارد. حاصل ترکیبی از این عوامل، جو سازمانی است که به نوبه خود بر عملکرد، بهره وری، غیبت از محیط کار و غیره اثر دارد (اشکانسی و همکاران ۲۰۱۱). این موضوع در بر گیرنده طیف وسیعی از مدل‌ها و فرضیات نظری از مدل‌های بسیار اختصاصی نظیر مدل ریزاتی (۲۰۰۲) که بر تحلیل جو سازمانی در دانشگاه‌های فدرال برزیل تاکید دارد تا مدل‌های عمومی نظیر مدل سبریکا ۱۹۸۳ که ر کسب و کار به کار می‌رود می‌باشد. در بیشتر این مدل‌ها، روش سؤالات انتها باز و پرسش نامه ارائه می‌شود که در آن مخاطب هدف به سؤالات پاسخ داده و بخش مسئول درخواست، بایستی قادر به پردازش داده‌ها و ارائه نتایج باشد (هالوی ۲۰۱۲). این نتایج به نوبه خود به صورت گراف ارائه می‌شود که در بر گیرنده درصد رضایت پاسخگویان بوده و اشاره به عوامل مهمی دارند که بر جو هر سازمان اثر دارد (ارنتز و همکاران ۲۰۱۱). یک شیوه دیگر برای نمایش نتایج، فرم توصیفی است. افراد ادراکات مربوط به داده‌های ارائه شده را توصیف کرده و در مورد مفهوم آن‌ها نتیجه گیری می‌کنند به طوری که تفسیر به یک مسئله ذهنی تبدیل می‌شود. علاوه بر این اشکال سنتی، سبراگیا (۱۹۸۳)، ارائه پروفیل‌های جوی را پیشنهاد کرده‌اند. پروفیل جو منحنی‌ای است که نتایج یک تحقیق را در یک شرکت خاص و نسبت به عوامل مهم نشان می‌دهد(رویکرد پیشنهادی تاکید بر مؤسسات بانکداری).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Organizational climate research: a proposed approach focused on banking institutions

Abstract

The difficulty in acquiring knowledge about relationships between employees and work teams in a company is partly circumvented by one of the most used and important concepts regarding human resources management, the concept of organizational climate. According to Chiavenato (2003), climate is the psychological and social environment that exists in an organization and influences its members` behavior. It is affected by a number of factors, such as: leadership styles, organizational structure, motivational strategies, each individual's needs and reasons, among others. The result of the composition of these factors creates the organizational climate, which in turn influences performances, productivity, absenteeism rate, etc (Ashkanasy et al., 2011). The subject includes a wide variety of models and theoretical assumptions, from very specific models, such as Rizzatti's (2002), which focuses on organizational climate analysis in Brazilian federal universities, to broader ones such as Sbragia's (1983), which can be applied in general businesses. In most of these models, a survey questionnaire/open-ended questions methodology is presented, in which the target audience responds to the questions and the department responsible for the application shall be in charge of processing data and presenting the results.

دیدگاهتان را بنویسید