عنوان فارسی مقاله:تحقیق مربوط به جو سازمانی: یک رویکرد پیشنهادی با تاکید بر مؤسسات بانکداری
چکیده
سختی کسب دانش و اطلاعات در خصوص روابط بین کارکنان و تیمهای کاری در یک شرکت را میتوان با یکی از رایجترین و مهمترین مفاهیم مربوط به مدیریت منابع یعنی مفهوم وجو سازمانی حل کرد. بر طبق شیوانتو (۲۰۰۳)، جو یک محیط اجتماعی و روانی است که در سازمان وجود دارد و بر رفتار اعضای آن اثر دارد. این خود تحت تأثیر برخی عوامل نظیر سبکهای رهبری، ساختار سازمانی، راهبردهای انگیزشی، نیازهای فرد و دلایل دیگر دارد. حاصل ترکیبی از این عوامل، جو سازمانی است که به نوبه خود بر عملکرد، بهره وری، غیبت از محیط کار و غیره اثر دارد (اشکانسی و همکاران ۲۰۱۱). این موضوع در بر گیرنده طیف وسیعی از مدلها و فرضیات نظری از مدلهای بسیار اختصاصی نظیر مدل ریزاتی (۲۰۰۲) که بر تحلیل جو سازمانی در دانشگاههای فدرال برزیل تاکید دارد تا مدلهای عمومی نظیر مدل سبریکا ۱۹۸۳ که ر کسب و کار به کار میرود میباشد. در بیشتر این مدلها، روش سؤالات انتها باز و پرسش نامه ارائه میشود که در آن مخاطب هدف به سؤالات پاسخ داده و بخش مسئول درخواست، بایستی قادر به پردازش دادهها و ارائه نتایج باشد (هالوی ۲۰۱۲). این نتایج به نوبه خود به صورت گراف ارائه میشود که در بر گیرنده درصد رضایت پاسخگویان بوده و اشاره به عوامل مهمی دارند که بر جو هر سازمان اثر دارد (ارنتز و همکاران ۲۰۱۱). یک شیوه دیگر برای نمایش نتایج، فرم توصیفی است. افراد ادراکات مربوط به دادههای ارائه شده را توصیف کرده و در مورد مفهوم آنها نتیجه گیری میکنند به طوری که تفسیر به یک مسئله ذهنی تبدیل میشود. علاوه بر این اشکال سنتی، سبراگیا (۱۹۸۳)، ارائه پروفیلهای جوی را پیشنهاد کردهاند. پروفیل جو منحنیای است که نتایج یک تحقیق را در یک شرکت خاص و نسبت به عوامل مهم نشان میدهد(رویکرد پیشنهادی تاکید بر مؤسسات بانکداری).
کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.