رهبری زنان در گزارشدهی مسئولیت اجتماعی شرکتی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 34

تعداد کلمات : 12900

مجله : Advances in Accounting

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 سپتامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1329 بازدید
38,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رهبری زنان در  گزارشدهی مسئولیت اجتماعی شرکتی: اثرات روی نگارش، خوانایی و عملکرد اجتماعی آینده

 چکیده  

 این مطالعه به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه جنسیت رهبران با مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی (CSR)(به عنوان ویژگی گزارش‌های CSR) روی دو ویژگی سایکومتریک (یعنی انسجام و قطعیت) و خوانایی گزارش‌ها تأثیر دارد. ما این موضوع را بررسی می‌کنیم که چگونه این تفاوت‌های جنسیتی مرتبط با عملکرد اجتماعی ادراک شده‌ی آینده‌ی شرکت هستند. ما تحلیل‌های متنی روی ۳۴۶ شرکت در شاخص S&P500 که گزارشات CSR سالانه را در دوره‌ی ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ صادر کرده‌اند انجام دادیم. یافته‌های ما نشان می‌دهد که کزارشات CSR با مدیران زن، انسجام بیشتر را با خوانندگان نشان می‌دهد، با این حال عدم قطعیت را در روایت‌ها نشان می‌دهد. در بررسی اثرات، می‌توان گفت که خوانایی و انسجام، ارتباط مثبت با عملکرد اجتماعی آینده شرکت دارد. نتایج نشان می‌دهد که اهمیت ارزش استفاده از بازنمایی زنان در تیم رهبری گزارشگری CSR برای کمک به شرکت‌ها در بهبود اهداف اجتماعی مشخص است و بیانگر عملکرد اجتماعی آینده است(زنان در گزارشدهی مسئولیت اجتماعی شرکتی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Female leadership in corporate social responsibility reporting: Effects on writing, readability and future social performance

Abstract

 This study examines how the gender of corporate social responsibility (CSR) leaders (as signers of the CSR reports) could affect two psychometric properties (i.e., solidarity and certainty) and the readability of the reports. We also investigate how these gender-based differences are associated with firms' future perceived social performance. We conduct textual analyses on a sample of 346 firms in the S&P500 index that issued annual CSR reports during the period of 2006 to 2015. Our findings show that CSR reports with a female (vis-à-vis male) executive as the signer or co-signer are more readable, show more solidarity with readers, but express less certainty in the narratives. In examining their impacts, we find that readability and solidarity, but not certainty, are positively associated with firms' future social performance. Our results suggest the value relevance of leveraging greater female representation in firms' CSR reporting leadership teams so as to help firms enhance their social objectives and signal their future social performance.
دیدگاهتان را بنویسید