ساختار اجتماعی سازمانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 59

تعداد کلمات : 25500

مجله : International Journal of Novel Research in Education and Learning

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
20 آوریل 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1211 بازدید
49,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ساختار اجتماعی سازمانی

چکیده

 زمانی که افراد یاد می‌گیرند که با تجمیع تلاش‌ها، منابع، قدرت، دانش وهویت هایشان چه کاری رامی توان انجام داد، سازمان دهی رخ می‌دهد. آدام اسمیت اولین کسی بود که توضیح داد وقتی کار به صورت سازمان یافته تقسیم می‌شود، گروه‌ها از افراد بهتر عمل می‌کنند. عملکرد برتر آنها به دلیل کارآیی بیشتر است که با تخصص کارگران و هماهنگی وظایف کاری آنها همراه است. اما کارایی تمام آنچه سازمان امکان پذیر می‌کند نیست. گروه‌ها می‌توانند کارهایی انجام دهند که افراد حتی نمی‌توانند آن رادر خواب ببینند. برای مثال: سفر به فضا

از بین تمام مفاهیمی که برای توضیح، درک و شناخت از سازمان و موفقیت‌ها و شکست‌های آن استفاده می‌شود، ساختار سازمانی قدیمی‌تر بوده و بیشترین تأثیر را در نظریه سازمان داشته است. ساختار به طور کلی به روابط پایدار بین بخشهای یک سیستم یا موجودیت اشاره دارد. به عنوان مثال، روابط بین پی، قاب، سقف و دیوارهای ساختمان به آن ساختار لازم برای ایستادن به حالت ایستاده و عملکردی مانند پناه می‌دهد، درست مانند روابط بین استخوان‌ها، اندام‌ها، خون و بافت، ساختار یک بدن انسان را فراهم می‌کند. و از کارکردهای هضم، تنفس، گردش پشتیبانی می‌کنند(ساختار اجتماعی سازمانی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Organizational social structure

Abstract

 Organization occurs when people learn what can be accomplished by pooling their efforts, resources, power, knowledge, and identities. Adam Smith was the first to explain that when labor is divided in an organized way, groups outperform individuals. Their superior performance is due to greater efficiency that comes with the specialization of workers and coordination of their work tasks. But efficiency is not all that organization makes possible. Groups can accomplish things no individual acting alone could dream to do: space travel, for example. Of all the concepts used to explain, understand, and appreciate organization and its successes and failures, organizational structure has been around the longest and made the greatest impression on organization theory. Structure generically refers to the stable relationships among parts of a system or entity. For example, relationships between the foundation, frame, roof, and walls of a building give it the structure needed to stand upright and function as shelter, just as relationships between bones, organs, blood, and tissue structure a human body and enable its life-supporting functions of mobility, digestion, respiration, circulation, and so on.