بررسی تعامل و مشارکت طرفداران(هواداران) از طریق سایت های شبکه های اجتماعی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23

تعداد کلمات : 10500

مجله : International Journal of Sports Marketing and Sponsorship

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
25 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1197 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی تعامل و مشارکت طرفداران(هواداران) از طریق سایت های شبکه های اجتماعی

 چکیده

 هدف – هدف این مقاله مفهوم‌سازی و اندازه‌گیری ساختار تعامل طرفداران از طریق سایت‌های شبکه اجتماعی (SNS) است.
طراحی/روش‌شناسی/رویکرد – یک روش چند مرحله‌ای برای ارزشیابی تعامل طرفداران پیشنهادی از طریق مدل SNS با سه ساختار مرتبه اول (روابط طرفدار با طرفدار، روابط تیم با طرفدار و ایجاد مشترک طرفداران) تکمیل شد. ابتدا، یک تجزیه و تحلیل اولیه از موارد پیشنهادی برای ثبت تعامل هوادار از طریق SNS از طریق بررسی تخصصی انجام شد. دوم، ارزیابی پایایی آیتم و روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی (CFA) تکمیل شد. در نهایت، CFA و مدل معادلات ساختاری بعدی برای بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی و آزمایش روابط بین سازه پیشنهادی با مقاصد رفتاری آنلاین و آفلاین انجام شد.
یافته‌ها – نتایج نشان‌دهنده ویژگی‌های روان‌سنجی خوب سازه‌های روابط هوادار با هوادار، روابط تیم با هوادار و ایجاد مشارکت هوادار است و این سه سازه به طور قابل‌توجهی با سازه مرتبه دوم تعامل طرفداران از طریق SNS مرتبط بودند. علاوه بر این، ساختار تعامل طرفداران از طریق SNS به طور قابل توجهی با اهداف رفتاری آنلاین و آفلاین مرتبط بود.
پیامدهای عملی – این یافته‌ها نشان می‌دهد که تیم‌ها باید از SNS برای تعامل با هواداران استفاده کنند، تا به طرفداران اجازه دهند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و طرفداران را در فرآیندهای خلق مشترک با هدف افزایش تعامل و متعاقب آن نیات رفتاری مثبت نسبت به تیم مشارکت دهند.
اصالت/ارزش – این مطالعه تحقیقات قبلی را با اندازه‌گیری تعامل طرفداران از طریق SNS به عنوان یک ساختار چند بعدی، و آزمایش تأثیر پیش‌بینی‌کننده آن بر نیات رفتاری آنلاین و آفلاین طرفداران گسترش می‌دهد. از این مطالعه می توان چندین پیشنهاد برای مطالعات آینده و استراتژی هایی برای افزایش مشارکت طرفداران گرفت(سایت های شبکه های اجتماعی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Examining fan engagement through social networking sites

Abstract

 Purpose – The purpose of this paper is to conceptualise and measure the construct of fan engagement through social networking sites (SNS). Design/methodology/approach – A multi-stage procedure was completed to validate the proposed fan engagement through SNS model with three first-order constructs ( fan-to-fan relationships, team-to-fan relationships and fan co-creation). First, a preliminary analysis of the proposed items to capture fan engagement through SNS was conducted through expert review. Second, an assessment of item reliability and construct validity was completed using confirmatory factor analysis (CFA). Finally, CFA and subsequent structural equation model were conducted to review the psychometric properties and to test the relationships between the proposed construct with online and offline behavioural intentions. Findings – The results indicate good psychometric properties of the constructs of fan-to-fan relationships, team-to-fan relationships and fan co-creation, and these three constructs were significantly related with the second-order construct of fan engagement through SNS. Additionally, the construct of fan engagement through SNS was significantly related to both online and offline behavioural intentions. Practical implications – These findings suggest that teams should use SNS to interact with fans, to allow fans to share experiences and to involve fans in co-creation processes aimed at increasing engagement and subsequent positive behavioural intentions towards the team. Originality/value – This study extends previous research by measuring fan engagement through SNS as a multidimensional construct, and testing its predictive effect on fans’ online and offline behavioural intentions. Several suggestions for future studies and strategies for increasing fan engagement can be drawn from this study.