تغییر اقلیم، سبک زندگی مصرف کننده و استراتژی های مشروعیت بخشی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 13000

مجله : European Management Journal

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
6 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1166 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تغییر اقلیم، سبک زندگی مصرف کننده و استراتژی های مشروعیت بخشی شرکت های پایداری گرا

 چکیده

  این مطالعه به بررسی ارتباط بین تغییرات آب و هوایی، سبک زندگی مصرف‌کننده و استراتژی‌های مشروعیت شرکت‌های پایدار می‌پردازد. یافته‌های ما بینش جدیدی را در مورد این حوزه تحت تحقیق بر اساس مطالعات موردی کیفی چهار شرکت شمال اروپا که در زمینه‌های صنعتی و مصرف‌کننده فعالیت می‌کنند، ارائه می‌دهد. ما متوجه شدیم که آگاهی از تغییرات اقلیمی یک محرک اصلی برای تمام فعالیت‌های متمرکز بر پایداری شرکت‌های موردی است، اما پویایی‌ها متفاوت بود. دستیابی به مشروعیت سیاسی-اجتماعی به عنوان یک عامل مهم برای شرکت‌های موردی که در بخش انرژی فعالیت می‌کنند، ظاهر می‌شود، به‌ویژه که به مشوق‌های دولتی و فشارهای قانونی مرتبط می‌شود. با این حال، مشروعیت شناختی برای آنها نیز به طور فزاینده ای مهم است، و شرکت ها در تلاش هستند تا با سبک زندگی مصرف کنندگان خود نیز ارتباط برقرار کنند. به نوبه خود، برای شرکت های موردی که در صنعت مصرف کننده (پوشاک) فعالیت می کنند، عملکرد و استفاده از محصولات برجسته می شود حتی اگر مشروعیت شناختی مبتنی بر پیوند با سبک زندگی مصرف کنندگان آنها قابل مشاهده باشد. در نهایت، یافته‌ها نشان می‌دهد که علیرغم اینکه سبک زندگی پایدار به طور فزاینده‌ای مهم است و در استراتژی‌ها و شیوه‌های شرکت بهتر شناخته می‌شود، سایر جنبه‌های عملی اجرای موفقیت‌آمیز کسب‌وکار در یک بازار بسیار رقابتی مرتبط هستند. ایجاد مشروعیت به گونه ای که رویکردهای مختلف را در بر گیرد و توجیه کند، بنابراین، به عنوان عامل اتصال بین تغییر رفتار مصرف کننده و رویه های شرکت طرفدار محیط زیست ظاهر می شود(سبک زندگی مصرف کننده و استراتژی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Climate change, consumer lifestyles and legitimation strategies of sustainability-oriented firms

Abstract

 This study explores the links between climate change, consumer lifestyles, and legitimation strategies of sustainable firms. Our findings offer new insight into this under-researched area based on qualitative case studies of four Nordic firms operating in industrial and consumer contexts. We find that climate change consciousness is a major driver for all case firms’ sustainability-focused operations, but the dynamics differed. Achieving sociopolitical legitimacy emerges as an important factor for the case firms operating in the energy sector, especially as it connects to government incentives and regulative pressures. However, cognitive legitimacy is increasingly important for them also, and the firms are trying to connect to their consumers’ lifestyles as well. In turn, for the case firms operating in the consumer (clothing) industry, functionality and the use of products are highlighted even though cognitive legitimacy based on linking to their consumers’ lifestyle is visible. Finally, the findings reveal that despite thesustainable lifestyles are increasingly important and better recognized in firm strategies and practices, other practicalities of running the business successfully in a highly competitive marketplace are relevant. Building legitimacy in such a way that captures and justifies different approaches, therefore, emerges as the connecting factor between the changing consumer behavior and pro-environmental firm practices.