عنوان فارسی مقاله:رابطه بین سرویس دهی آنلاین، اعتماد و قصد خرید مشتریان
چکیده
هدف- هدف این مقاله معرفی و بحث راجع به مدل مفهومی قصد خرید، اعتماد و سرویس دهی الکترونیکی می باشد که به محیط های فیزیکی آنلاین متشکل از سه بعد اشاره میکند.. یکی دیگر از اهداف مقاله حاضر، توسعه و گسترش تحقیق موجود درمحیط های خدمات فیزیکی ازطریق پیشنهاد، عملی سازی و تست مدل سرویس دهی آنلاین می باشد.
طرح/ روش/ شیوه- این مطالعه از شیوه تحقیق پیمایشی (نظرسنجی) برای گردآوری اطلاعات با توجه به ادراکات و برداشت های مصرف کنندگان از سرویس دهی آنلاین استفاده می کند. نظرسنجی ها روی ۲۵۷ پاسخ دهنده با توجه به طیف وسیعی از وب سایت ها انجام شد.
یافته ها- معیار سرویس دهی الکترونیکی مورد ارزیابی قرار گرفته است که از سه بعد و ۵۲ آیتم تشکیل می شود، در حالیکه روابط بین ابعاد سرویس دهی الکترونیکی، اعتماد و قصد خرید توصیف شده است.
محدودیت ها/ مبانی تحقیق- اولین تاثیر این مطالعه ریشه در عملی سازی و اجرای موفق معیار جامع چند آیتمی ( کلاً ۵۲ آیتم)، چند مقیاسی ( نه مقیاس)، چند بعدی ( سه) از سرویس دهی الکترونیکی می باشد. ثانیاً، یافته بدست آمده مبنی براینکه در طول مبادله آنلاین اعتماد متغیرکلیدی را تشکیل می دهد، نیز تاثیر گذار بوده است. ثالثاً، بینش هایی در مورد پیشایندهای قصد خرید مصرف کنندگان بدست می آوریم. و بالاخره اینکه این مطالعه نشان می دهد تفاسیر مصرف کنندگان از محیط های آنلاین تاثیرقدرتمندی بر اعتماد و قصد خرید اعمال می نماید(سرویس دهی آنلاین، اعتماد و قصدخرید).
اصلیت/ارزش- یافته های این مطالعه مبانی متعددی برای مدیران خدمات و توسعه دهندگان اینترنت نیز به همراه داشته است. یافته های بدست آمده بینش های ارزشمندی در مورد فاکتورهای مهم برای دست اندرکاران جهت انطباق بهتر شیوه ها حاصل می کند. این مطالعه نگرش مطرح شده را تائید می نماید، مبنی براینکه بین وفاداری مشتریان آنلاین با میزان اعتماد آنها به تهیه کننده خدمات ارتباط نزدیکی وجود دارد(سرویس دهی آنلاین، اعتماد و قصدخرید).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.