استراتژی ها و سطوح قیمت گذاری و تأثیر آن بر روی سود آوری شرکتی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 27

تعداد کلمات : 7500

مجله : Management Review

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
25 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1520 بازدید
26,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:استراتژی ها و سطوح قیمت گذاری و تأثیر آن بر روی سود آوری شرکتی

 چکیده  

 تعریف سیاست قیمت یکی از مهم‌ترین تصمیمات در مدیریت می‌باشد زیرا بر سود اوری شرکت و رقابت پذیری بازار تأثیر می‌گذارد. علی رغم اهمیت قیمت‌ها در سازمان‌ها، این مؤلفه توجه زیادی را توسط بسیاری از بازاریابان و دانشگاهیان دریافت نکرده است زیرا این بر طبق برآوردها، کم‌تر از ۲ درصد مقالات در مجلات پیشرو را شامل می‌شود. از این روی هدف این مطالعه پیشنهاد و تست یک مدل نظری می‌باشد که اثرات سیاست قیمت گذاری را بر روی سود اوری شرکت نشان می‌دهد. برای رسیدن به این هدف، ۱۵۰ شرکت در بخش فلز- مکانیک در شمال شرق ریو گرانده دول سول استیت، برزیل می‌باشد که راهبردهای قیمت گذاری مبتنی بر مشتری، راهبردهای قیمت گذاری مبتنی بر رقابت و راهبردهای قیمت گذاری مبتنی بر هزینه را با سطوح قیمت و عملکرد با توجه به سود اوری تلفیق می‌کند. نتایج نشان می‌دهد که سود اوری شرکت‌ها به طور مثبتی توسط راهبرد قیمت گذاری مبتنی بر ارزش و سطوح قیمت بالا تحت تأثیر قرار می‌گیرد و به طور منفی توسط سطوح قیمت پایین تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این یافته‌ها نشان می‌دهد که سیاست‌های قیمت گذاری بر سود اوری سازمان‌ها اثر دارد و از این روی، یک دیدگاه راهبردی‌تر در فرایند قیمت گذاری می‌تواند تشکیل دهنده یک بعدی باشد که توسط مدیران نمی‌تواند نادیده گرفته شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Pricing strategies and levels and their impact on corporate profitability

Abstract

Price policy definition is one of the most important decisionsin management asit affects corporate profitability and market competitiveness. Despite the importance that prices take in organizations, it appears that this element has not received proper attention by many academics and marketers since it represents, according to estimates, less than 2% of the papers on leading journals in the field. Thus, the aim of this study was to propose and test a theoretical model showing the impacts of pricing policy on corporate profitability. To this end, 150 companies in the metal-mechanic sector situated in the Northeast of Rio Grande do Sul State, Brazil were studied, integrating customer value-based pricing strategies, competition-based pricing strategies and cost-based pricing strategies with price levels(high and low) and performance with respect to profitability. The resultsindicate that the profitability of the surveyed companies is positively affected by value-based pricing strategy and high price levels while it is negatively affected by low price levels. Such findings indicate that pricing policies influence the profitability of organizations and therefore, a more strategic look at the pricing process may constitute one aspect that cannot be overlooked by managers
دیدگاهتان را بنویسید