عنوان فارسی مقاله:تراکم یا انباشت سفارش فروش و مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
چکیده
ما به بررسی اثر تراکم و انباشت سفارش فروش، که شاخص مهم عملکرد شرکت است بر روی مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت (CSR) پرداختیم (که به صورت عملکرد CSR مسئولانه و غیر مسئولانه اندازه گیری میشود). ما از دیدگاههای دسترسی منابع و ذی نفعان CSR برای توسعهی فرضیههای خود استفاده میکنیم. تحت دیدگاه ذی نفعان، رابطهی مثبت بین تراکم سفارش فروش و عملکرد CSR مشاهده شد. تحت نظریهی دسترسی به منابع، این رابطه، منفی است. شواهد تجربی ما یک رابطهی مثبت معنی دار را بین تراکم سفارش فروش و عملکرد CSR غیر مسئولانه نشان میدهد به طوری که شرکتهای با تراکم سفارش بالاتر عملکرد CSR کل کمتر را نشان میدهد. این شواهد با دیدگاه دسترسی به منابع مبنی بر این که مشارکت در فعالیتهای CSR نیازمند مصرف منابع ارزشمند شرکت است و شرکتهای با منابع محدود، بعید است که در طرحهای CSR سرمایه گذاری کنند همخوانی دارد. شرکتهای با سطوح بالاتر سفارش فروش بر ارائه یاین سفارشات تاکید میکنند و قادر به تخصیص منابع به CSR نمیباشند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.