علائم بی خوابی، بهداشت خواب، سلامت روان، و عملکرد تحصیلی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 22

تعداد کلمات : 7500

مجله : Journal of Clinical Medicine

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
23 آوریل 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1390 بازدید
38,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:علائم بی خوابی، بهداشت خواب، سلامت روان، و عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه اسپانیا: یک مطالعه مقطعی

 چکیده

  زمینه و هدف: بی خوابی با کاهش عملکرد تحصیلی و رفتارهای ناسالم در دانشجویان مرتبط است. اگرچه بسیاری از مطالعات پدیدارشناسی خواب را در میان این جمعیت مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند، تنها تعداد کمی بر بی خوابی و متغیرهای مرتبط با آن تمرکز کرده اند. علاوه بر این، چنین مطالعاتی همیشه شامل مصاحبه بالینی یا ابزاری خاص و معتبر برای اندازه گیری بی خوابی نمی شود. این مطالعه با هدف بررسی شیوع علائم بی خوابی و رابطه بین بی خوابی و عادات بهداشتی، سلامت روان و عملکرد تحصیلی در یک نمونه بزرگ از دانشجویان دانشگاه انجام شد. روش‌ها: پانصد و هشتاد و دو دانشجو از دانشگاه گرانادا، اسپانیا استخدام شدند. داده‌ها از طریق یک نظرسنجی آنلاین با پرسش‌هایی در مورد داده‌های جمعیت‌شناختی و آکادمیک و عادات بهداشتی و همچنین شاخص کیفیت خواب پیتسبورگ، شاخص شدت بی‌خوابی، شاخص بهداشت خواب، و مقیاس‌های خواب‌آلودگی، افسردگی، اضطراب و استرس جمع‌آوری شدند. تجزیه و تحلیل رگرسیون چندگانه رابطه بین عملکرد تحصیلی، عادات بهداشتی، حالت خلقی و علائم بی خوابی را بررسی کرد. يافته ها: شيوع دانشجويان با علائم بي خوابي بالا (۷/۳۹%) بود. تحلیل رگرسیون لجستیک چندگانه نشان داد که افسردگی، بهداشت خواب، استرس و اضطراب پیش‌بینی‌کننده‌های قابل‌توجهی برای علائم بی‌خوابی بودند. تجزیه و تحلیل‌های چند متغیره نشان داد که علائم ذهنی بی‌خوابی، کارایی خواب، و افسردگی به طور قابل‌توجهی با عملکرد تحصیلی به روشی وابسته مرتبط است. نتیجه‌گیری: در دانشجویان، اضطراب، استرس و عدم رعایت بهداشت خواب از عوامل خطر بی‌خوابی است که نقش مهمی در عملکرد تحصیلی دارد. ارتقای خواب و سلامت روان می تواند یک راه بالقوه موثر برای بهبود عملکرد تحصیلی آنها باشد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Insomnia Symptoms, Sleep Hygiene, Mental Health, and Academic Performance in Spanish University Students: A Cross-Sectional Study

Abstract

 Background: Insomnia has been associated with decreased academic performance and unhealthy behaviors in university students. Although many studies have analyzed sleep phenomenology among this population, only few have focused on insomnia and its related variables. In addition, such studies do not always include a clinical interview or a specific and validated instrument for measuring insomnia. This study aimed to explore the prevalence of insomnia symptoms and the relationship between insomnia and health habits, mental health, and academic performance in a large university student sample. Methods: Five hundred and eighty-two students were recruited from the University of Granada, Spain. Data were collected through an online survey with questions on sociodemographic and academic data and health habits as well as the Pittsburgh Sleep Quality Index, Insomnia Severity Index, Sleep Hygiene Index, and Sleepiness, Depression, Anxiety, and Stress Scales. A multiple regression analysis explored the relationship between academic performance, health habits, mood state, and insomnia symptoms. Results: The prevalence of students with symptoms of insomnia was high (39.7%). A multiple logistic regression analysis revealed that depression, sleep hygiene, stress and anxiety were significant predictors of insomnia symptoms. Multivariate analyses revealed that subjective insomnia symptoms, sleep efficiency, and depression were significantly correlated with academic performance in a dependent way. Conclusions: In university students, anxiety, stress, and poor sleep hygiene are risk factors for insomnia, which plays an important role in academic performance. Promoting sleep and mental health could be a potentially effective way to improve their academic performance. of positive effects of bee products on muscle mass, strength, and function. The likely underlying mechanisms include amelioration of inflammation and oxidative damages, promotion of metabolic regulation, enhancement of satellite stem cell responsiveness, improvement of muscular blood supply, inhibition of catabolic genes, and promotion of peripheral neuronal regeneration. This review offers suggestions for other mechanisms to be explored and provides guidance for future trials investigating the effects of bee products among people with sarcopenia.