عنوان فارسی مقاله:دستاوردها و درسهای فراگرفته شده از سیستم تضمین کیفیت آموزش عالی ویتنام پس از یک دهه تأسیس
چکیده
تضمین کیفیت و اعتباربخشی آموزش عالی رسماً در ویتنام از ۱۲ سال پیش اجرا و پیاده سازی شد. از مدل مرکزی کل، سیستم اعتبار بخشی ویتنام به خصوص با تأسیس سازمانها و آژانسهای اعتبار بخشی مستقلتر شده است. نخستین گواهیها و مجوزهای اعتباربخشی به دانشگاهها ارائه شد که دارای معیارها و استانداردهای کیفیتی لازم بودند. این مقاله به بررسی توسعه اعتبار بخشی و تضمین کیفیت آموزش عالی ویتنام به مدت یک دهه پس از تأسیس سازمان تضمین کیفیت ملی میپردازد. این مطالعه در ابتدا نتایج بدست آمده در این سیستم را هم در سیاست وعمل، رهبری مدیریت ترکیب میکند. هم چنین این مطالعه در مورد توسعه منابع انسانی برای تضمین کیفیت و اعتبار بخشی در مقیاس ملی بحث میکند. سپس این مقاله به خود ارزیابی و فعالیتهای ارزیابی خارجی میپردازد که دو مرحله مهم از فرایند اعتبار بخشی هستند. به علاوه، توسعه وتقویت فرهنگ کیفیت در مؤسسات آموزش عالی نیز شایان توجه است. در نهایت، درسهای فرا گرفته شده از استقرار و توسعه اعتبار بخشی ویتنام بررسی میشود. این مطالعه به بررسی یک تصویرکلی از سیستم تضمین کیفیت آموزش عالی ویتنام از زمان استقرار آن با تاکید بر خط مشی (سیاست)، روش، رهبری و عمل میپردازد. هم چنین این مقاله به تقویت مطالعات مربوط به اعتبار بخشی آموزش عالی ویتنام کمک میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.