سیستم پرتاب الکترومغناطیسی ابررسانا برای هواپیمای مسافربری

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 9

تعداد کلمات : 4900

مجله : IEEE

انتشار : 2013

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
10 مارس 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1027 بازدید
19,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:سیستم پرتاب الکترومغناطیسی ابررسانا برای هواپیمای مسافربری

 

چکیده

 این مقاله امکان سنجی فناوری‌های ابررسانای مختلف را برای پرتاب الکترومغناطیسی EML جهت کمک به بلند شدن هواپیماهای غیر نظامی در نظر می‌گیرد. EML دارای پتانسیل کاهش طول حرکت روی زمین برای افزایش شتاب هواپیما می‌باشد(سیستم پرتاب الکترومغناطیسی ابررسانا برای هواپیما). برای مقابله با رشد ترافیک هوایی می‌توان از هواپیماهای بزرگ در مسیرهای کوتاه در فرودگاه‌های کوچک استفاده کرد. سیستم جدید اثر مثبتی بر روی نویز هواپیما و انتشار آلودگی در نزدیکی فرودگاه‌ها داشته و موجب بهبود کارایی هواپیما از طریق کاهش محدودیت‌های طراحی موتور می‌شود. موتورهای سنکرون خطی ابر رسانا SCLMS را می‌توان برای فراهم کردن قدرت بلند شدن با عملکرد الکترومغناطیسی استفاده کرد که به آسانی با ماشین‌های الکتریکی سنتی قابل حصول نیست. روش تعین اندازه SCLSM قادر به پرتاب A320 می‌باشد. ابعاد حرارتی و الکترومغناطیسی از جمله مدل سازی تلفات در ابر رسانا و عایق حرارتی باید در نظر گرفته شود. دیاباید منیزیم ابررسانایی دما (HTS) فلزی (MgB2) با دمای ۲۰ درجه‌ی هیدروژن مایع استفاده می‌شود. با استفاده از تکنولوژی تولید مدرن، سیم‌های چند منظوره MgB2 به نظر می‌رسد راه حل ارزان قیمت برای این نرم افزار است. در نهایت تأثیر راندمان cryokooler در عملکرد دستگاه ارزیابی می‌شود(سیستم پرتاب الکترومغناطیسی ابررسانا برای هواپیما).

دانلود جدیدترین مقالات ترجمه شده مهندسی

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Superconducting Electromagnetic Launch System for Civil Aircraft

Abstract: 

This paper considers the feasibility of different superconducting technologies for electromagnetic launch (EML) to assist civil aircraft take-off. EML has the potential of reducing the required runway length by increasing aircraft acceleration. Expensive airport extensions to face constant air traffic growth could be avoided by allowing large aircraft to operate from short runways at small airports. The new system positively affects total aircraft noise and exhaust emissions near airports and improves overall aircraft efficiency through reducing engine design constraints. Superconducting Linear Synchronous Motors (SCLSMs) can be exploited to deliver the required take-off thrust with electromagnetic performance that cannot be easily achieved by conventional electrical machines. The sizing procedure of a SCLSM able to launch A320 in weight is presented. Electromagnetic and thermal aspects of the machine are taken into account including the modelling of ac losses in superconductors and thermal insulation. The metallic high temperature superconductor (HTS) magnesium diboride (MgB2) is used and operated at 20 K, the boiling temperature of liquid hydrogen. With modern manufacturing technology, multifilament MgB2 wires appear to be the most cost-effective solution for this application. Finally the impact of the cryocooler efficiency on the machine performance is evaluated.
دیدگاهتان را بنویسید