فضای داخلی مدرن و پاسخ به تحریک: پدیدارشناسی چشم محور ریچارد نوترا

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18

تعداد کلمات : 6500

مجله : Architecture Research

انتشار : 2012

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
1 آوریل 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1202 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:فضای داخلی مدرن و پاسخ به تحریک: پدیدارشناسی چشم محور ریچارد نوترا

 چکیده

  در حالی که به طور معمول به عنوان یک مدرنیست متعارف شناخته می شود، نظریه طراحی ریچارد نوترا مکرراً به نقش اصلی در معماری او توسط آثار روانشناس تجربی ویلهلم وونت اشاره می کند. در اواخر قرن نوزدهم وونت از آزمایش‌های آزمایشگاهی استفاده کرد تا نشان دهد که پاسخ‌های انسان به محرک‌های حسی هم فوری و هم قابل پیش‌بینی است. علیرغم اهمیت ووندت در بسیاری از زمینه ها، محققان معماری تمایل دارند که شیفتگی نوترا به نظریه های پیچیده فیزیولوژیکی و بیولوژیکی وونت را نادیده بگیرند. با این حال، این مقاله تئوری طراحی نوترا را بازبینی می‌کند و در ابتدا، اعتقاد او به رابطه علی بین فیزیولوژی و روان‌شناسی را می‌پذیرد تا خوانشی جایگزین از معماری او پیشنهاد کند. این مقاله با ردیابی تأثیر ایده‌های وونت بر نظریه طراحی نوترا، گرایش پدیدارشناختی چشم‌محور تک‌گوشی را در معماری حاصل شناسایی می‌کند. پیامدهای این رویکرد سپس در زمینه سه جنبه از معماری داخلی نوترا به طور کلی و خانه صحرای کافمن به طور خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد. مدل‌های رایانه‌ای و تحلیل نموداری برای حمایت از این خوانش تأثیر وونت بر طراحی نوترا استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Modern Interior and the Excitation Response: Richard Neutra’s Ocular-centric Phenomenology

Abstract

 While typically characterised as a canonical Modernist, Richard Neutra’s design theory repeatedly refers to the central role played in his architecture by the works of experimental psychologist Wilhelm Wundt. In the late Nineteenth Century Wundt used laboratory experiments to demonstrate that human responses to sensory stimuli were both immediate and predictable. Despite Wundt’s importance in many fields, architectural scholars have tended to disregard Neutra’s fascination with Wundt’s complex physiological and biological theories. However, this paper revisits Neutra’s design theory, accepting, prima facie, his belief in the causal relationship between physiology and psychology to suggest an alternative reading of his architecture. By tracing the influence of Wundt’s ideas on Neutra’s design theory, the paper identifies a singular ocular centric, phenomenological tendency in the resultant architecture. The implications of this approach are then considered in the context of three facets of Neutra’s domestic architecture in general and the Kaufmann Desert House in particular. Computer models and diagrammatic analysis are used to support this reading of Wundt’s influence on Neutra’s design.