شبکه های اجتماعی و صدای کارکنان(آوای کارکنان)

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 40

تعداد کلمات : 10500

مجله : Organizational Behavior and Human Decision Processes

انتشار : 2016

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
13 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1810 بازدید
24,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:شبکه های اجتماعی و صدای کارکنان(آوای کارکنان): تاثیر موقعیت های شبکه اجتماعی رهبران تیم و اعضای تیم بر روی آوای کارکنان  

  چکیده

 در این مقاله به بررسی نقش موقعیت های شبکه اجتماعی رهبران تیم و کارکنان،که یک دسته از متغیر هایی هستند که هنوز کم تر مورد مطالعه قرار گرفته اند، در تاثیر گذاری بر رفتار های آوای کارکنان پرداخته می شود. با استفاده از داده های چند سطحی و چند منبعی  حاصل از ۱۸۵ کارمند در۴۳ تیم و رهبران تیمی آن ها، پی برده شد که کارکنانی که موقعیت های مهم در شبکه گردش کار  رسمی در تیم دارند،  تمایل بیشتری برای ابراز   ایده ها  و ارایه پیشنهادات دارند. این رابطه زمانی تضعیف می شود که آن ها برای شبکه اجتناب تیم اهمیت داشته باشند. علاوه بر موقعیت کارکنان در شبکه، موقعیت رهبران تیم در این شبکه های غیر رسمی نیز در توصیف روابط  صدا-مرکزیت گردش کار، نقش مهمی ایفا می کنند. به خصوص رابطه مثبت بین مرکزیت گردش کار کارکنان و صدای آن ها زمانی تقویت می شود که  رهبران تیم آن ها موقعیت های مهم را در شبکه دوستی اشغال کند، با این حال زمانی  تضعیف می شود که آن ها برای شبکه اجتناب در تیم اهمیت داشته باشند.پیامد های مربوطه به تئوری و عمل نیز مورد بحث قرار می گیرند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Social networks and employee voice: The influence of team members’ and team leaders’ social network positions on employee voice

Abstract

We examine the role of employees’ and team leaders’ social network positions, an important, yet understudied class of variables, in affecting employees’ voice behaviors. Using multi-level, multi-source data from 185 employees nested within 43 teams and their team leaders, we find that employees who hold central positions in the formal, workflow network in the team are more likely to speak up with ideas and suggestions. This relationship is weakened when they are central to the team’s avoidance network. In addition to employees’ own network positions, team leaders’ positions in such informal networks also play a role in qualifying the employee workflow centrality–voice relationship. Specifically, the positive relationship between employees’ workflow centrality and their voice is strengthened when their team leaders occupy central positions in the friendship network, but is weakened when they are central to the avoidance network in the team. Implications for theory and practice are discussed.

دیدگاهتان را بنویسید