عنوان فارسی مقاله:یکپارچه سازی تامین کنندگان و مزیت رقابتی شرکت های تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی در کنیا
چکیده
هدف اصلی این مطالعه ایجاد رابطه بین یکپارچه سازی تامین کنندگان و مزیت رقابتی شرکت های تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی در کنیا بود. این مطالعه یک پیمایش مقطعی را اتخاذ کرد. جامعه هدف مدیرانی بودند که در امتداد زنجیره تامین از ۲۷۰ شرکت تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی در کنیا کار می کردند. از طرح نمونه گیری دو مرحله ای استفاده شد. در مرحله اول، نمونه گیری تصادفی خوشه ای برای به دست آوردن ۷۳ شرکت تولیدی مواد غذایی و آشامیدنی انجام شد. مرحله دوم، برای انتخاب دو شرکت کننده از ۷۳ شرکت منتخب، از نمونه گیری در دسترس استفاده شد. بنابراین، حجم نمونه ۱۴۶ نفر است. برای جمعآوری دادههای اولیه از پرسشنامه با استفاده از دو روش دراپ و انتخاب و ارسال استفاده شد. داده های ثانویه از طریق تحلیل اسنادی به دست آمد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۲۸ برای تولید آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مطالعه نشان داد که یکپارچه سازی تامین کنندگان رابطه خطی مثبت و معناداری با مزیت رقابتی دارد. علاوه بر این، پیش بینی می شود که مزیت رقابتی برای هر واحد افزایش در یکپارچگی تامین کنندگان افزایش یابد. بنابراین، این مطالعه نتیجه می گیرد که پارامترهای یکپارچه سازی تامین کنندگان در افزایش مزیت رقابتی یک شرکت در صنعت غذا و نوشیدنی بسیار مهم است. در نتیجه، این مطالعه توصیه می کند که بهبودها در یکپارچگی با تامین کنندگان باید به صورت استراتژیک اجرا شود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.