یکپارچه سازی تامین کنندگان و مزیت رقابتی شرکت های تولید کننده مواد غذایی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 21

تعداد کلمات : 6800

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
18 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1190 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:یکپارچه سازی تامین کنندگان و مزیت رقابتی شرکت های تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی در کنیا

 چکیده

  هدف اصلی این مطالعه ایجاد رابطه بین یکپارچه سازی تامین کنندگان و مزیت رقابتی شرکت های تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی در کنیا بود. این مطالعه یک پیمایش مقطعی را اتخاذ کرد. جامعه هدف مدیرانی بودند که در امتداد زنجیره تامین از ۲۷۰ شرکت تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی در کنیا کار می کردند. از طرح نمونه گیری دو مرحله ای استفاده شد. در مرحله اول، نمونه گیری تصادفی خوشه ای برای به دست آوردن ۷۳ شرکت تولیدی مواد غذایی و آشامیدنی انجام شد. مرحله دوم، برای انتخاب دو شرکت کننده از ۷۳ شرکت منتخب، از نمونه گیری در دسترس استفاده شد. بنابراین، حجم نمونه ۱۴۶ نفر است. برای جمع‌آوری داده‌های اولیه از پرسشنامه با استفاده از دو روش دراپ و انتخاب و ارسال استفاده شد. داده های ثانویه از طریق تحلیل اسنادی به دست آمد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۲۸ برای تولید آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مطالعه نشان داد که یکپارچه سازی تامین کنندگان رابطه خطی مثبت و معناداری با مزیت رقابتی دارد. علاوه بر این، پیش بینی می شود که مزیت رقابتی برای هر واحد افزایش در یکپارچگی تامین کنندگان افزایش یابد. بنابراین، این مطالعه نتیجه می گیرد که پارامترهای یکپارچه سازی تامین کنندگان در افزایش مزیت رقابتی یک شرکت در صنعت غذا و نوشیدنی بسیار مهم است. در نتیجه، این مطالعه توصیه می کند که بهبودها در یکپارچگی با تامین کنندگان باید به صورت استراتژیک اجرا شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Supplier Integration and Competitive Advantage of Food and Beverages Manufacturing Firms in Kenya

Abstract

 The major aim of this study was to establish the relationship between supplier integration and competitive advantage of food and beverages manufacturing firms in Kenya. The study adopted a cross sectional survey. The target population was managers working along the supply chain from 270 food and beverage manufacturing firms in Kenya. Two-stage sampling design was employed. First stage, cluster random sampling was used to obtain 73 food & beverages manufacturing firms. Second stage, convenience sampling was used to select two participants from the 73 selected firms. Thus, a sample size of 146. Questionnaires were used to collect primary data using both the drop and pick and mailing methods. Secondary data was obtained through document analysis. Data was analyzed using SPSS version 28 to generate descriptive and inferential statistics. The study found that supplier integration had a positive significant linear relationship with competitive advantage. Additionally, the competitive advantage is anticipated to grow for every unit increase in supplier integration. Thus, the study concludes that the parameters of supplier integration are crucial in enhancing a company's competitive advantage in the food and beverage industry. Consequently, the study recommends that improvements in integrating with suppliers should be strategically implemented.