عنوان فارسی مقاله:بررسی شناخت اجتماعی در دوران مهد کودک و بعد از آن: ارتباط بین نظریههای مرتبه اول و پیشرفته ذهن
چکیده
نظریه درجه اول و پیشرفته ذهن (ToM و AToM)، و ساختار و روابط آنها در ۲۲۹ کودک ۵ تا ۸ ساله مورد بررسی قرار گرفت. ToM با استفاده از ۶ تکلیف از مقیاس ToM مرتبه اول، در حالی که AToM با استفاده از یک مجموعه ۱۸ موردی (درک باور غلط مرتبه بالاتر؛ داستانهای عجیب و غریب؛ آزمون فاکس پس؛ تست چشم؛ تفسیر ارقام مبهم) اندازه گیری شد. تجزیه و تحلیل عاملی تأییدی یک مدل ساختاری AToM را با سه توانایی مجزا تکرار کرد: استدلال اجتماعی، استدلال در مورد ابهام و تشخیص تخلف از هنجارهای اجتماعی. پس از کنترل مهار و مهارتهای زبانی کودکان، ارتباط معنی داری بین عوامل مختلف AToM یافت نشد. ToM با تمام جنبههای AToM مرتبط بود، اما همبستگیها فقط ضعیف تا متوسط بودند، که نشان میدهد AToM یک سازه در نوع خود است. پیشرفت قابل ملاحظهای در AToM در دوران ابتدایی انجام شد و نشان داد که توسعه نظریه ذهن محدود به سالهای پیش دبستانی نیست(شناخت اجتماعی در دوران مهد کودک).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.