بررسی شناخت اجتماعی در دوران مهد کودک و بعد از آن

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 21

تعداد کلمات : 6800

مجله : European Journal of Developmental Psychology

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 نوامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1171 بازدید
34,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی شناخت اجتماعی در دوران مهد کودک و بعد از آن: ارتباط بین نظریه‌های مرتبه اول و پیشرفته ذهن

 چکیده

نظریه درجه اول و پیشرفته ذهن (ToM و AToM)، و ساختار و روابط آنها در ۲۲۹ کودک ۵ تا ۸ ساله مورد بررسی قرار گرفت. ToM با استفاده از ۶ تکلیف از مقیاس ToM مرتبه اول، در حالی که AToM با استفاده از یک مجموعه ۱۸ موردی (درک باور غلط مرتبه بالاتر؛ داستان‌های عجیب و غریب؛ آزمون فاکس پس؛ تست چشم؛ تفسیر ارقام مبهم) اندازه گیری شد. تجزیه و تحلیل عاملی تأییدی یک مدل ساختاری AToM را با سه توانایی مجزا تکرار کرد: استدلال اجتماعی، استدلال در مورد ابهام و تشخیص تخلف از هنجارهای اجتماعی. پس از کنترل مهار و مهارتهای زبانی کودکان، ارتباط معنی داری بین عوامل مختلف AToM یافت نشد. ToM با تمام جنبه‌های AToM مرتبط بود، اما همبستگی‌ها فقط ضعیف تا متوسط ​​بودند، که نشان می‌دهد AToM یک سازه در نوع خود است. پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در AToM در دوران ابتدایی انجام شد و نشان داد که توسعه نظریه ذهن محدود به سالهای پیش دبستانی نیست(شناخت اجتماعی در دوران مهد کودک).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Social cognition during and after kindergarten: The relations between first-order and advanced theories of mind

Abstract

 First-order and advanced theory of mind (ToM and AToM), and their structures and relations were investigated in 229 children aged 5–8 years. ToM was  assessed using 6 tasks from the first-order ToM scale, while AToM was measured using an 18-item battery (higher-order false-belief understanding; strange stories; faux pas test; eyes test; interpretation of ambiguous figures). A confirmatory factor analysis replicated a structural AToM model with three distinct abilities: social reasoning, reasoning about ambiguity, and recognizing transgressions of social norms. After controlling for children’s inhibition and language skills, no significant associations were found between the diverse AToM factors. ToM was related to all aspects of AToM, but the correlations were only weak to moderate, suggesting that AToM is a construct in its own right. Substantial progress in AToM was made during early elementary school, showing that theory-of-mind development is not confined to the preschool years.