یک نقشه راه برای ارتقای سلامت مدارس، یک مدل شناخت محور برای سیاست گذاری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 9

تعداد کلمات : 2200

مجله : International Journal of School Health

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
23 نوامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1108 بازدید
20,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:  یک نقشه راه برای ارتقای سلامت مدارس، یک مدل شناخت محور برای سیاست گذاری سلامت مدارس و پیاده سازی سیاست‌ها برای مدارس

چکیده

مقدمه: برنامه‌های ارتقای سلامت مدارس که در کشورهای مختلف پیاده سازی شده‌اند، درجات متغیری از موفقیت را تجربه کرده‌اند. نرخ موفقیت آن‌ها بستگی به عوامل متعددی نظیر سازگاری با ویژگی‌های محلی جوامع دارد.

 اهداف: هدف این مقاله، ارائه یک مدل آزمایشی و تجربی برای سیاست گذاری سلامت مدارس در گروه بزرگی از مدارس غیر دولتی در ایران است.

 مواد و روش‌ها: به منظور نهادینه سازی سیاست‌های سلامت مدارس، ساختار سازمانی مناسب در ادارات ایجاد شد. نقشه راه به عنوان ” برنامه سلامت مدارس SAMA” با همکاری کمیته کارشناسان و مشارکت ذی نفعان و مردم توسعه یافت. این برنامه به تصویب شورای سیاست گذاری سلامت رسید.

 نتایج: خروجی اصلی این فرایند، در یک کتاب ۳۶ صفحه‌ای گرد اوری شده و این کتاب در همه شعبه‌های مدارس آزاد اسلامی توزیع شد.

نتیجه گیری: هر دو مسائل ساختاری و فرایند در این قالب در نظر گرفته شدند. مشارکت سیاست گذاران و ارائه کنندگان خدمات در راستای ایجاد تعهد به برنامه، یک مداخله مؤثر برای این فرایند سیاست گذاری بود(شناخت محور برای سیاست گذاری). با این حال اولویت پایین برنامه‌های سلامت در بخش عظیمی از مدیران مدارس، کمبود بودچه و یک مانع اصلی برای پیاده سازی سیاست‌های منابع انسانی، به عنوان محدودیت‌های اصلی مدل‌ها در راستای بهبود ارتقای سلامت مدارس در نظر گرفته شد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: A Road Map for School Health Promotion, a Model for Cognitive-Oriented School Health Policy Making and Implementing Policies for Schools

Abstract

 Background: School health promotion programs implemented in different countries have experienced varying degrees of success. Their success rate depends on various factors such as adaptation with the local charactristics of communities. Objectives: This paper aims to provide an experimental model for school health policy making in a large group of non-governmental schools in Iran. Materials and Methods: To institutionalize school health policies, appropriate organizational structure was established at the headquarters. The road map as “SAMA school health program” was developed in cooperation with the committee of experts and engaging stakeholders. This program was adopted and notified by the health policy council. Results: The main output of this process was compiled in the 36-pages book which has been published and distributed in all of Islamic Azad schools branches. Conclusions: Both structural and the process issues were considered in this template. Engaging policy makers and service providers to make a commitment to the program was the effective intervention for this policy making process. But a low priority of health programs in a notable proportion of school managers, lack of budget and a major obstacle to the implementation of human resources policies remain as the main limitations of our model considered to improve school health promotion.