شهروندی و آموزش جهانی: یک پژوهش کتاب سنجی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 36

تعداد کلمات : 8000

مجله : International Journal of Education Technology and Scientific Researches

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
6 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1186 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:شهروندی و آموزش جهانی: یک پژوهش کتاب سنجی

 چکیده

این مطالعه با هدف بررسی مقالات منتشر شده در زمینه شهروندی و آموزش جهانی در مجلات تحت پوشش نمایه های Web of Science (WoS) SSCI، ESCI و A&HCI در مقوله آموزش با استفاده از تحلیل کتاب سنجی انجام شد. بدین منظور ۵۸۰ مقاله مورد بررسی قرار گرفت. داده های تحقیق از پایگاه داده WoS به دست آمده است. در تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار VOSviewer استفاده شد. در این زمینه، سیر نشریات مرتبط با پژوهش در طول سالیان متمادی، پربازده ترین و تأثیرگذارترین پژوهشگران، مجلات، مؤسسات، کشورها و همچنین مقالات پراستناد، پژوهشگران هم استناد و گرایش های جاری در قالب یک کلیت ارزیابی شده است. چارچوب اولین مقاله با موضوع تحقیق در سال ۱۹۸۳ منتشر شد. به خصوص پس از سال ۲۰۰۸ افزایش تعداد انتشارات به طور قطعی ادامه یافته است. پربارترین مجله در موضوع پژوهش «جوامع جهانی شدن و آموزش» و تأثیرگذارترین مجلات بر اساس تعداد استنادها «مجله مطالعات آموزش بین‌المللی»، «مجله مطالعات آموزشی بریتانیا» و «تحقیقات آموزش محیط‌زیست» هستند. “. «دانشگاه بیرمنگام»، «دانشگاه جورجیا»، «دانشگاه لندن» و «دانشگاه تل‌آویو» به‌عنوان تأثیرگذارترین مؤسسات مرتبط با موضوع تحقیق برجسته هستند. تأثیرگذارترین کشورها از نظر تعداد استنادها به ترتیب «انگلیس»، «ایالات متحده آمریکا»، «استرالیا»، «کانادا» و «جمهوری خلق چین» هستند. «دانشگاه هنگ کنگ»، «دانشگاه بریتیش کلمبیا»، «دانشگاه تل‌آویو»، «دانشگاه کپنهاگ» و «دانشگاه کالج لندن-UCL» به عنوان مؤسساتی با قوی‌ترین و گسترده‌ترین شبکه همکاری بین‌المللی شناخته شده‌اند. در نتیجه تحلیل کلیدواژه، کلمات «آموزش شهروندی جهانی حیاتی»، «پناهندگان»، «آموزش تحول آفرین»، «آموزش مطالعات اجتماعی»، «آموزش صلح»، «دانشجویان بین المللی» در روند پنج ساله اخیر توجه را به خود جلب کرده است. این نتایج مطالعه می تواند به نفع پژوهشگرانی باشد که تازه شروع به کار بر روی موضوع مطالعاتی کرده اند یا کسانی که قبلاً در زمینه انتشار، ایجاد همکاری ها و تسلط بر مبانی فکری این حوزه فعالیت داشته اند(شهروندی و آموزش جهانی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: GLOBAL CITIZENSHIP AND EDUCATION: A BIBLIOMETRIC RESEARCH

Abstract

 This study aimed to examine the published articles on global citizenship and education in journals covered by the Web of Science’s (WoS) SSCI, ESCI, and A&HCI indexes in the education category through using bibliometric analysis. For this purpose, 580 articles were examined. The data of the study were obtained from the WoS database. VOSviewer software was used in the analysis of the data. In this context, the course of research-related publications over the years, the most productive and influential researchers, journals, institutions, countries, as well as the most cited articles, co-cited researchers, and current trends have been evaluated within a general framework. The first publication on the subject of research was published in 1983. Especially after 2008, the increase in the number of publications has continued decisively. The most productive journal on the subject of research is “Globalization Societies and Education”, and the most influential journals bases on the number of citations are “Journal of Studies in International Education”, “British Journal of Educational Studies” and “Environmental Education Research”. “University of Birmingham”, “University of Georgia”, and “University of London”, and “Tel Aviv University” stand out as the most influential institutions related to the subject of research. The most influential countries in terms of the number of citations are “England”, “USA”, “Australia”, “Canada” and “People’s Republic of China”, respectively. “The University of Hong Kong", “The University of British Columbia”, “Tel Aviv University”, “University of Copenhagen” and the “University College LondonUCL” have been found as the institutions with the strongest and widest international cooperation network. As a result of keyword analysis, the words “critical global citizenship education”, “refugees”, “transformative education”, “social studies education”, “peace education”, “international students” attract attention in the last five-year trend. These results of the study can benefit researchers who are just starting to work on the study topic or those who have already been working in terms of publishing, creating cooperations and mastering the intellectual foundations of the field.